Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Teunis zn DT50mx opknapproject [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 738 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Teunis zn DT50mx opknapproject [Alg...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 31-10-2006 9:05 Print reply

Posts: 1073
nog een idee van mij,

ik wil weer knipperlichten op me brommer gaan maken en die wou ik aan de zijkanten van me kenteken beugels maken
maar ik wil niet van die ori dingen op een stokkie, maar dat direct mooi aansluiten op de kenteken houder

welke type knipperlichten moet ik dan nemen?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-10-2006 10:04 Print reply

Posts: 8744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
[...]
en ik neem geen smalle voorband, heb je ook weer minder grip lijkt mij


Die grip zorgt ervoor dat je ook harder aan je stuur moet trekken om een bocht te nemen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
welke type knipperlichten moet ik dan nemen?


zoiets ?

Kan je ook wel in de autoshop krijgen geloof ik.
Je beugel moet wel breed genoeg zijn.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Teunis 1-11-2006 15:53 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Die grip zorgt ervoor dat je ook harder aan je stuur moet trekken om een bocht te nemen.


[...]


zoiets ?
afbeelding
Kan je ook wel in de autoshop krijgen geloof ik.
Je beugel moet wel breed genoeg zijn.





vind niet dat ik echt hard moet weken aan mn brommer om m de bocht door te douwen, hij trekt m wel soepel de bocht door dus denk dat ik dat zou wel blijf houden

ben vanmiddag naar mn plaatselijk brommer dealer geweest en daar kwam ik ook op zo.n soort type knipperlicht uit van tnt en dan in plaats zwart geblokt chroom, maar denk dat ik dit zwart ga maken.
bedankt voor de tip

 
SCHOENENPOETSERSMURF 1-11-2006 16:39 Print reply
Posts: 1226
hoeveel paarde wou je aan die kentekenplaat houder vast zetten om op te trekken ??


zij dingen zijn overbodig en lelijk imo

 
Teunis 1-11-2006 22:00 Print reply

Posts: 1073
hij is idd wel een beetje overdreven sterk gemaakt, maar dit voorkomt ook weer dat ie er spontaan afvalt

Hij wordt mooier want zoals ik als zijn en aangaf hier en in 't ander topic er komen knipperlichten aan de zijkanten van de kenteknehouders
 
mtx-motard 1-11-2006 22:11 Print reply

Posts: 14947
zet een puch maxi cilinder op je dt, past precies en werkt ook nog
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Teunis 1-11-2006 22:16 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
zet een puch maxi cilinder op je dt, past precies en werkt ook nog



, mm jah ik heb 't weleens vaker gehoord ja, maar dat ik nu straks schamend moet zeggen dat er een puch cilinder op brommer zit:(, nee me dt staat hierboven vind ik

En ook mn brom loopt nu hard en netjes genoeg vind, het is ook de brommer waar ik alles mee doe en zo af en toen heeft meneer agent een idee om te controleren (ze hebben me nog nooit gepakt gelukkig )ik ben nu al de sjaak met deze setup, dus ik verander er op dat gebied niks meer aan
 
khaz 1-4-2007 22:09 Print reply

Posts: 1450
je koopt eerst een gereviseerd blok voor 150 en laat daarna voor 120 je blok nog een keer reviseren en nu open je nog een topic omdat je keeringen en lagers wil vervangen?

blingbling, jij houdt duidelijk van nieuw
 
HPI |w00t
Teunis 7-5-2007 15:18 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
je koopt eerst een gereviseerd blok voor 150 en laat daarna voor 120 je blok nog een keer reviseren en nu open je nog een topic omdat je keeringen en lagers wil vervangen?

blingbling, jij houdt duidelijk van nieuw


haha ja dat klopt,maar dat blok kopen is meer dan een jaar geleden toen ik er nog niet zoveel verstand van had.

en de afgelopen tijd had ik geen tijd om het mezelf te leren want hij moest zo snel mogelijk weer rijden. dsu vandaar en toen werd ik financieel bijgestaan dus waarom niet

Dat topic opende ik zodat ik van de zomer de wiellager maten heb, want die zijn wel aan vervang toe vind ik zo. en dat wil zelf gaan doen
 
Teunis 7-5-2007 15:19 Print reply

Posts: 1073
heb inmiddels ook de plannen gemaakt wat ik van de zomervakantie allemaal met de brom wil gaan doen
 
OmafietS 7-5-2007 15:21 Print reply

Posts: 7472
rijdt zeker wel lekker met die schoenen?


 
Teunis 7-5-2007 15:22 Print reply

Posts: 1073
nee niet echt was alleen voor de foto, kan goed hoor moet alleen oppassen dat ze niet afvallen onde het rijden

de plannen voor van de zomer(incl oud)

1) Aan gezien de lak/ coating bagger(roest en afbladderen bij lasnaden e.d. is ga ik helemaal opnieuw spuiten.

2) Ik wil m electronisch gezien weer helemaal opkanppen, omdat nu alleen de koplamp en het achterlicht het doen.

3) kenteken in orde maken

4) rechterkap voor regelen

5) 16 mm mikuni erop regelen

6) ander koppelingshuis regelen/ zwaarder veren ff bekijken

7) toerenteller erop maken
ideeën en de gare theorie is er al alleen nog onderdelen kopen;
debetreffende topic

8) beun spatbord vervangen door een ori 2e handse

9) cilinder in orde maken de oude is gaan dieselen en de soep ingelopen

10) lichtspeol vervangen, ik heb nu nog licht maar het is meer sfeer verlichting nu dan effectieflicht

11) passagiersstepjes maken voor de bijrijder, de steunen zijn eraf geslepen dus ik moet zelf gaan lassen wss ik heb al een donorachterbrug hiervoor die geschikt is hiervoor

12) Achterbrug opnieuw spuiten, het zout en de ketting hebben de verf goed beschadigd dus de verf is goed beschadid, dit doe ik wss van de zomer pas

13) Grondplaat van een dt verstelbaarmaken zodat ik de ontsteking kan gaan ontvroegen

14) orginele kickstarte eropmaken

15} buitenkant carterkappen onderhanden nemen, wil delen gaan polijsten en de lettersspuiten zodat ze opvallen

17 pakking voor de carburateur maken

18 verzekering in oldtimer omzetten krijg toch een ov kaart.

 
Erik 39 7-5-2007 15:35 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
rijdt zeker wel lekker met die schoenen?

afbeelding

haha, 'schoenen'
Nja wel netjes.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Teunis 7-5-2007 21:56 Print reply

Posts: 1073
danku, maar dat was afgelopen zomer hij kan wel wat stevig ondehoud gebruiken inmiddels
 
Teunis 18-7-2007 18:00 Print reply

Posts: 1073
BIG UPDATE

frame
het was de bedoeling om de nodige dingen aantepassen van de zomer. maar het is iets anders gelopen ik ben er maar vervroegd aan begonnen. de oorzaak hier van was dat ik tijdens het kicken me voetsteun eraf trapte wat blijkt nu naar de breuk eens goed te hebben bekeken het was een oude breuk niet van mij afkomstig die nu definiet door is.
hierdoor heb ik besloten om nu alles aftewerken wat ik wou doen van de zomer.... nu ie toch uit elkaar moest

Dit heb ik proffesioneel laten lassen en het ziet er picobello uit nu. alleen door het lassen is de verf aangestast en daarom wou ik m opnieuw spuiten, hier ben ik aanbegonnen alleen de lak reageerde met de onderlaag, dus weer opnieuw beginnen.
zelf gestraald nu met een hogedrukreiniger met een speciale kop, ik voel het zand nog zitten in me haren.
nu kon ik via een kennis voor klein bedrag mn frame laten coaten en daar is nu momenteel heen en dat is dus afwachten.

carters

hiervan heb ik de yamaha letters blank gemaakt en afgeplakt nu zwart erover. en dan het afgeplakte weg en dan de blanke lak erover. Dan heb ik als goed is yamaha nu in metaalkleur en de rest van de carters zwart

ik moet ook nog draad herstellen, ik heb er ff naar gekeke en ik kan het draad denk ik wel herstellen met m6 tap, er zat een bout in die draad maar half gebruikte, niet raar dus dat het draad er nu uit licht.
het zelfde geld voor me vliegwielkapje, maar dat ga ik denk ik m7 tappen, want dat is echt niet meer te redden

wielen

ik heb nieuwe bandjes gehaald, het zij nu twee wegbanden van michelin geworden. de achterband is wel een stukje smaller geworden, dit komt door de bandenboer die zij dat deze veelste breed waren voor de velg en de band niet ondersteunen en het gevaarlijk kon zijn in bochten. maar nu twee bandje dus en kunnen straks weer lekker dijken rijden

0ok ff naar de wiellagers gekeken. deze gingen super zwaar rond, maar hadden nul komma nul speling. Er zat remstof in de lagers. Heb de lagers gespoeld met wasbenzine en nieuw lagervet in gedaan en ze draaien weer als nieuw

elektrisch

ik wil dus knipperlichten maken en een 12 volt systeem, want 6 volt lampen daar is bijna niet meer aan te komen.
heb inmiddels al wel de knipperlichten en een 12 volt gelijkrichter van een dtr. moet alleen dit alles nog aansluiten, maar dan kan pas als het frame terug is, want anders heb ik geen massa

motorisch

mn brommer rookte altijd heel erg en kon het met afstellen maar niet wegkrijgen. dus ik ben maar eens wat gaan meten en rekenen aan me cilinder. nu bleek dat ik een squish had van 1,5 mm
dat is dus de oorzaak denk ik, want met een te groote squish hou je onverbrande brandstog in je cilinder en dat uit zich in rook.
heb m nu netjes aflaten draaien en nu moet het als goed is wegzijn

zal proberen eerdaags weer nieuwe foto's te maken maar kan niks toezeggen
 

Dit topic is 2397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved