Een tijdje geleden ben ik aan deze NSR begonnen. Hij is er nogal slecht aan toen aangezien hij (waarschijnlijk)een ongeluk heeft gehad. Gelukkig is het frame nog recht.
Het plan is om hem weer rijdend en mooi te maken. Ik heb een 2e NSR liggen in onderdelen om hem weer rijdend te krijgen.
Ooit was het plan om hem op alternatieve brandstoffen te laten lopen voor mijn profielwerkstuk. Helaas bleek dat wij (ik en me profielwerkstukpartner) zoveel werk op onze hals te hebben gehaald voor het profielwerkstuk dat het onuitvoerbaar was binnen de gestelde tijd.
Ondertussen ben ik aan de TU werktuigbouw gaan studeren en heb ik daardoor vrij weinig tijd overgehouden om aan mijn brommerproject te werken.
De setup is ook flink veranderd dit is nu:
110cc malossi (93 echte cc's)
HPI ontsteking
24mm mikuni
Malossi race pijp (met techno demper)
6 bak
Daarnaast wordt hij visueel ook flink verbouwd. Er komt een rs125 onder en bovenkuip op. Daarin komen 2 spotjes van een scooter gezien ik graag ook nog 's nachts wil kunnen rijden
Ook de staart wil ik onder handen nemen, maar hoe weet ik nog niet. Gezien mijn lengte (1,93) zou ik ook graag het zitvlak iets verder weg maken waardoor ik wat lager op de brommer zit. Waarschijnlijk zou ik dan ook voor een monoseat a la de rs125 staart willen gaan, maar dit staat nog helemaal open. voorlopig blijft het origineel nog even.
In de verre toekomst zou ik nog een eigen digitale km-teller willen maken op basis van een arduino en een tablet. En/of de cdi zelf bouwen op basis van een arduino, maar dit staat nog zo ver weg dat ik niet weet of ik hier aan toekom.
|