Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Honda NSR Overhaul

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 587 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Beschrijving project
Een tijdje geleden ben ik aan deze NSR begonnen. Hij is er nogal slecht aan toen aangezien hij (waarschijnlijk)een ongeluk heeft gehad. Gelukkig is het frame nog recht.

Het plan is om hem weer rijdend en mooi te maken. Ik heb een 2e NSR liggen in onderdelen om hem weer rijdend te krijgen.

Ooit was het plan om hem op alternatieve brandstoffen te laten lopen voor mijn profielwerkstuk. Helaas bleek dat wij (ik en me profielwerkstukpartner) zoveel werk op onze hals te hebben gehaald voor het profielwerkstuk dat het onuitvoerbaar was binnen de gestelde tijd.

Ondertussen ben ik aan de TU werktuigbouw gaan studeren en heb ik daardoor vrij weinig tijd overgehouden om aan mijn brommerproject te werken.

De setup is ook flink veranderd dit is nu:

110cc malossi (93 echte cc's)
HPI ontsteking
24mm mikuni
Malossi race pijp (met techno demper)
6 bak

Daarnaast wordt hij visueel ook flink verbouwd. Er komt een rs125 onder en bovenkuip op. Daarin komen 2 spotjes van een scooter gezien ik graag ook nog 's nachts wil kunnen rijden

Ook de staart wil ik onder handen nemen, maar hoe weet ik nog niet. Gezien mijn lengte (1,93) zou ik ook graag het zitvlak iets verder weg maken waardoor ik wat lager op de brommer zit. Waarschijnlijk zou ik dan ook voor een monoseat a la de rs125 staart willen gaan, maar dit staat nog helemaal open. voorlopig blijft het origineel nog even.

In de verre toekomst zou ik nog een eigen digitale km-teller willen maken op basis van een arduino en een tablet. En/of de cdi zelf bouwen op basis van een arduino, maar dit staat nog zo ver weg dat ik niet weet of ik hier aan toekom.

  Laatste updates
9-2-2013 20:13 - Alles gerepareerd
Na een tijdje geld bij mekaar sprokkelen heb ik nu een nieuwe malossi overmaatszuiger gekocht. En de cilinder laten honen bij de lokale motorboer. Hij zit nu weer in mekaar. En rijdt.

Maar na vast...
13-12-2012 22:51 - Vooruit dromen
De discussie is al veel te vaak op brommerforum voorbij gekomen, maar toch hoop ik het ooit te proberen: Een turbo/supercharger voor een tweetakt.

Na wat ronddolen op het internet ben ik vandaag (w...
9-12-2012 14:50 - Alles naar de klote
Ik ben er eindelijk achter gekomen dat de blok ratel zeer waarschijnlijk komt doordat er speling tussen mijn krukas tandwiel en koppelingshuis zit.

Ondertussen dus alles weer in elkaar gezet en zel...
3-12-2012 20:07 - Ratel zoektocht
De zoektocht naar de ratel is begonnen, Als eerste is de ontsteking vervangen voor de originele ontsteking.

De ratel is er nog steeds, maar is wel flink afgenomen. Het zal dus wel iets met speling...
28-11-2012 13:51 - lang lang geleden
Heel lang geleden ben ik ooit aan dit project begonnen als profielwerkstuk.

Het is nooit afgekomen. Ondertussen ben ik 3 jaar verder en is er een hoop verandert aan het doel van het project.

De...
Bekijk de volledige updates en planning voor dit project.
  Samenvatting
45% voltooid
4466 keer bekeken
Geplande tijd:
38 uur
3 topics aanwezig
10 onderdelen gebruikt
Kosten: €1099.95
Project geplaatst door
Rampoon
op 27-4-2009 16:04

  Voertuig
Honda NSR-I
Kleur kaal
Bouwjaar 1989
Vermogen onbekend

  Planning
Geen datum Rem afstellen
Geen datum Kappen polyesteren
Geen datum Kappen polyesteren
Geen datum Inrijden
Geen datum Rijdend maken met HP...
Volledige planning
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved