Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Sachs Madass opknappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 581 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Geplande datum - 1-2-2010
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Ja

Blok eronder vandaan halen
Ik ga de Sachs in een standaard (eerder al gemaakt) hangen en het blok er vervolgens onderuit halen.
Geplande datum - 4-2-2010
Geplande tijd - 1 uur
Afgerond - Ja

Blok schoonmaken
Ik ga het blok in een bak met bezine op 2 steuntjes o.i.d. zetten en deze schoonmaken. Hij is namelijk heel erg vies.
Indien mogelijk ook de motorolie vervangen, moet ooit eens gebeuren toch? Gaat wel zo makkelijk nu.
Geplande datum - 21-2-2010
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Rijklaar maken
Ik ga de brommer weer helemaal rijklaar maken, dat houd nu alleen nog in dat ik het vliegwieldeksel moet monteren en de gaskabel monteren. Voor zover ik me nu kan bedenken hoeft er niets extra's te gebeuren. Ja de ketting erop leggen maar dat spreekt voor zich.

Zodra hij rijklaar is ga ik controleren of hij ergens lekt, ik heb namelijk mogelijk een verkeerd o-ringetje.

Dit alles gebeurt al de heletijd op het kantoor van m'n vader waar hij een perfecte werkplek heeft. Hopelijk kan ik binnenkort weer rijden, ben die fiets nu wel een beetje zat geworden.
Geplande datum - 21-2-2010
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Nee

Brommer schoon en rijklaar maken
Ik heb grotendeels van de onderdelen goed binnen gekregen, ik het blok er weer onder hangen zodra ik het frame heb schoongemaakt en zorg er voor dat ik nog steeds alles kan door meten aan elektronica. In iedergeval zorg ik er voor dat ie weer kan rijden. Dan maar eventjes zonder startmotor, er zit ook een kickstart op. Zit er aan te denken om het startmotor kettinkje te laten voor wat het is aangezien ik toch een kickstart heb.

Motorolie vervangen doe ik zodra het blok eronder zit en als ie warm is geweest, dan loopt de olie wat makkelijker natuurlijk.
  Project updates  
Geplaatst: 2-2-2010 16:30 Update is gelinkt met een item in de planning

Blok eronder vandaan gehaalt en hele opluchting
Ik heb het blok van de Sachs eronder vandaan gehaalt en heel nieuwsgierig het vliegwieldeksel eraf gehaalt. Toen zijn we er direct achter gekomen dat de ketting van mijn startmotor naar m'n versnellingsbak eraf was geschoten (waarschijnlijk toen ik ben gevallen) en deze heeft vervolgens klem gezeten. Dit was een hele opluchting aangezien ik dacht dat ik het hele blok uit elkaar moest (laten) halen en daar keek ik erg tegen op.
Het tandwieltje van mn startmotor zelf lag er ook vanaf. Deze heb ik mee terug genomen in een bakje samen met de verrotte ketting om een nieuwe te bestellen. (iemand enig idee waar ik het beste naar kan zoeken?:P of dit nog een speciale naam heeft ofzo:P)
Geplaatst: 4-2-2010 21:59 Update is gelinkt met een item in de planning

Blok schoongemaakt, startmotor eraf gehaald
Ik heb vandaag het blok in een bak gezet met een emmertje met benzine ernaast en heb deze opgepoetst. Hij is nu weer lekker 'schoon' (iniedergeval glimt et weer een beetje).
Ik heb voordat ik hieraan begon de startmotor eraf geprobeerd te halen, hierbij is 1 schroefje gesneuveld, de kop hiervan brak af. Helaas hebben we het verkeerde deel van de startmotor eraf gehaald want vervolgens zaten we ín het motortje zelf en niet de hele startmotor. Deze hebben wij weer inelkaar gezet en vervolgens wel de hele startmotor eraf kunnen halen. Verder heb ik gekeken of ik nog contact had qua elektronica, helaas geen stroom. Massa van het blok was er natuurlijk vanaf en heb deze eventjes aan frame kunnen verbinden en vervolgens hadden we contact. Volgende keer kan ik dus verder gaan met het doormeten van de elektronica.

Zoals in mijn planning stond zou ik de motorolie vervangen, heb dit nog niet gedaan. Geen tijd voor gehad en zag ook nog geen rede om dit te doen. Waarschijnlijk ga ik dit doen voordat of zodra het blok er weer onder hangt. Hopelijk snel want ik ga kijken of ik een vervangend startmotor kettinkje kan regelen. (Dit schijnt er moeilijk te zijn heb ik gehoord van mn broer (vorige eigenaar))
Geplaatst: 7-2-2010 11:19 Update is gelinkt met een item in de planning

Carb, luchtfilter en uitlaat schoongemaakt
Ik heb gister mijn carb, luchtfilter en mijn einddemper 'schoon' gemaakt. Dit moet echt nodig gebeuren, ik dacht eerst dat mn luchtfilter minder hoorde te glimmen xD
Geplaatst: 9-2-2010 21:45

Verkeerd onderdeel
Ik heb vandaag alle onderdelen (inlaat pakking, vliegwieldekselpakking, koppelingshendel en kettinkje) binnen gekregen, ben er alleen achter gekomen dat het startmotorkettinkje niet de goede maat is. Ik kom 1 schakel te kort en de schakelafstand klopt ook niet. Hij loop dus ook niet goed om het voorste tandwieltje heen (startmotor kant) mn krukas kant heb ik nog niet naar kunnen kijken. Denk ook niet dat dat nodig is.

Morgen maar ff Loef bellen dus. Ohnee, ze zijn dicht op woensdag, dat wordt donderdag bellen dus.
Geplaatst: 21-2-2010 11:44

Bijna rijklaar
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier op het BF et een en ander heb geschreven, maar ik heb alle onderdelen goed. Behalve het o-ringetje van Loef, dit was de verkeerde maat.
Ik ga het nu gewoon met het ringetje dat er in zat proberen en kijken of hij lek is. Indien hij lek is knip ik een stukje uit het o-ringetje waardoor hij precies past.

Het blokje hangt er weer onder de carb + luchtfilter zitten er weer op. Vliegwieldeskel nog niet, daar had ik nog geen tijd voor. Ik ga tijdelijk zonder startmotor rijden aangezien het afgebroken schroefje nog niet gerepareerd is. Het gat wat daardoor ontstaat dicht ik heel simpel met tape. Het nadeel is wel dat ik m'n vliegwiel deksel er weer af moet halen als ik de startmotor er weer op zet maar dat moet dan maar.
Geplaatst: 21-2-2010 17:02 Update is gelinkt met een item in de planning

Hij rijd weer :D
Ik heb vandaag (ja door dit takke weer) op de bromemr gereden. Het verder in elkaar zetten kostte wat tijd aangezien ik ineens een belangrijk onderdeel van mn carb miste. Deze hebben we weer gevonden en vervolgens hebben we gekloot met hoe de gaskabel moest gaan lopen. Deze loopt nu geweldig en de brommer rijd ook nog eens geweldig

Het enige wat nog moet gebeuren is de elektra nakijken maar in iedergeval kan ik nu weer rijden.
Geplaatst: 30-3-2010 11:38

Elektronica Problemen
Laatst kwam ik erachter dat mijn verlichting het heel zwakjes deed, en uiteindelijk na een tijdje gereden te hebben, het helemaal niet meer deed.

Het probleem is nu dat mijn accu alleen maar wordt leeg getrokken, hij wordt niet opgeladen als de motor draait, dat wil zeggen dat misschien het stekkertje van mn spoel niet goed zit, mn spoel zelf kapot is, of mn spanningsregelaar die kapot is.

Mijn accu geeft zelf 11.26 Volt, en als mn motor draait ook. Mijn elektrische start heeft het inmiddels opgegeven met deze accu, en mn verlichting en km/h teller (digitaal) krijgt ook moeite.
Ik heb nu een fiets km-teller erop gezet, wou ik zoiezo al, die ik gebruik ingeval mijn oorspronkelijke teller het weer begeeft bij veel regen of lege accu.

Ik leg mn accu nu aan de acculader als ik thuis kom en hij in de garage staat, en ik rij overdag ook zonder licht.

Nu is het alleen nog de vraag, dat als mijn spoel kapot is, dan moet ie ook geen stroom voor de ontsteking kunnen leveren, of haalt ie dit dan ook van de accu, ik heb geen problemen met de ontsteking tot nu toe.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved