Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Honda NSR Overhaul

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 660 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Geplande datum - 28-4-2009
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Koninginnedag herrie
Koninginnedag komt eraan met de gebruikelijke herrie. Het zou leuk zijn als deze NSR dan al rijd met of zonder gespoten kappen.

Nu dus ook dit tussendoor projectje.
Ik heb van me oom een hele lange tijd terug een 24volt scheepshoorn gehad. Deze maakt een ontieglijke herrie en gaat samen met 2 12 volts accu's op de brommer.

Mensen die in de Hoekse waard wonen veel succes met slapen :P
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 10 uur
Afgerond - Ja

Blok reviseren
Omdat het blok zo aangekocht was wou ik weten wat er in het blok zat. Toen deze open was gemaakt bleek het meeste in goede staat te zijn. Helaas bleken enkele lagers aan vervanging toe. Deze zijn toen vervangen en het blok staat al weer in mekaar
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Rem afstellen
De voorrem monteren en ontluchten. Met 70cc voelt het toch een stuk veiliger als je een voorrem en achterrem hebt die afgesteld zijn
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 8 uur
Afgerond - Nee

Kappen polyesteren
De rs125 kappenset moet nog verstevigd en aangepast worden. Daarnaast mag tie ook wel wat symmetrischer worden
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 8 uur
Afgerond - Nee

Kappen polyesteren
De rs125 kappenset moet nog verstevigd en aangepast worden. Daarnaast mag tie ook wel wat symmetrischer worden
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee

Inrijden
150KM inrijden. En daarna Gas erop.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 8 uur
Afgerond - Deels

Rijdend maken met HPI en 110cc
Het blok is gereviseerd en staat alweer in mekaar nu moet nog de 110cc gemonteerd worden en de ontsteking vervangen voor de HPI
  Project updates  
Geplaatst: 27-4-2009 16:22 Update is gelinkt met een item in de planning

Setup verandering
Aller eerst gaat, als onderdeel van het rijdend maken, de setup drastisch veranderen.

oude setup
50cc
kachelpijp
12mm carb

nieuwe setup
70cc mallosi
Homoet special
18mm carb (wordt later waarschijnlijk 24mm of 20)
Geplaatst: 29-4-2009 0:08 Update is gelinkt met een item in de planning

Alweer een stukkie verder
met wat minor setbacks heb ik de mallosi kunnen monteren. Maar door lekkende koppakingen en ander geneuzel heb ik de hele dag nodig gehad en tijd gehad voor de toeter en de kappen. Met Koninginnedag steeds dichterbijkomend heb ik besloten de kappen een andere dag te gaan verven in de vakantie. Morgen ga ik beginnen met de cilinder in te rijden en de toeter te monteren.
Geplaatst: 5-5-2009 12:03

Hij rijdt!!!
De brommer rijdt eindelijk. Na wat koppakingen en wat vijlen aan de uitlaat rijdt hij eindelijk goed. Eerst lekte hij wat koelvloeistof maar na er weer een nieuwe op te doen stopte dit. Nu nog kappen spuiten en ik ben klaar om aan het schoolproject te beginnen.
Geplaatst: 8-5-2009 17:07

Inrijden -DONE-
De begrenzer zit erop maar rij door nog wat tandwielverhoudingswijzigingen achteraf nu wel erg langzaam als hij aanstaat(zo'n 45)

Maar de brommer is afgesteld en rijdt zeer goed 95 in zijn 4 bij 12000 toeren. Nu nog opzoek naar een 6bak 24mm carb. Ook gaat de cilinder nog ff in de werkbank om er nog meer kracht en toeren uit te halen.

---------------
Ik heb dinsdag het blok overgehangen op me rode nsr. Op die nsr maak ik namelijk veel kilometers en kan ik hem dus goed inrijden. ik sta te trappelen om het geweld los te laten en keihard te kunnen scheuren maar zal nog even moeten wachten tot hij is ingereden.

Oom agent zal de plezier niet bederven in ieder geval. Me eurobegrenzer is vandaag binnen en gaat er gelijk op

Geplaatst: 5-8-2009 12:03

l
Geplaatst: 5-8-2009 12:06

it's all coming together
tijdje geleden sinds mijn laatste update. er zijn ondertussen wat onderdelen bij gekomen

een 2e malosi een 24mm mikuni en jawel een 110cc malossi met blok(6bak) moet alleen nog een zuiger regelen en die zijn duur:P

nu heb ik een lekkere basis van 2 blokken om mee te experimenteren voor shool
Geplaatst: 28-11-2012 13:51 Update is gelinkt met een item in de planning

lang lang geleden
Heel lang geleden ben ik ooit aan dit project begonnen als profielwerkstuk.

Het is nooit afgekomen. Ondertussen ben ik 3 jaar verder en is er een hoop verandert aan het doel van het project.

De brommer is compleet geverfd en staat alweer in mekaar. Ook het nieuwe blok met 110cc en hpi hangt er alweer de onder.

Zelfs de 1e meters zijn alweer gemaakt welke gelijk afgestrafd werden met een warmloper.

Hoe en wat is nog even giswerk, maar een nieuwe zuiger zit er al weer op en hij rijd alweer.

Helaas komt er ook een ratel uit me blok. Dus ben ik bang dat alles weer uit mekaar mag. Het raar is dat de brommer voor de rest prima werkt

plan van aanpak:

Eerst de hpi vervangen door standaard uitsteking om te kijken of deze niet af en toe aanloopt en zo een ratel veroorzaakt.

Daarna membraam vervangen om te kijken of die verschrikkelijk klapper ofzo. (beetje vergezocht, maar zie er tegenop het allemaal weer uit elkaar te halen.

Vervolgens cilinder+zuiger eraf en naaldlager controleren. ook gelijk kijken of er geen speling op me krukas zit.

Als ik het dan nog steeds niet gevonden heb zal hij helaas open moeten.

Geplaatst: 3-12-2012 20:07 Update is gelinkt met een item in de planning

Ratel zoektocht
De zoektocht naar de ratel is begonnen, Als eerste is de ontsteking vervangen voor de originele ontsteking.

De ratel is er nog steeds, maar is wel flink afgenomen. Het zal dus wel iets met speling zijn.

Ook begin ik me af te vragen of het wel iets is waar ik wat aan moet doen. Ik heb er 1 ritje op gemaakt en de brommer presteert volledig naar behoren.

Aan de andere kant is er nog de zaak van de vorige zuiger die is warmgelopen. Dit zou ook kunnen komen door een te kleine zuiger of versleten naald/big end lager. Alle 3 oorzaken die ook een ratel veroorzaken.
Geplaatst: 9-12-2012 14:50 Update is gelinkt met een item in de planning

Alles naar de klote
Ik ben er eindelijk achter gekomen dat de blok ratel zeer waarschijnlijk komt doordat er speling tussen mijn krukas tandwiel en koppelingshuis zit.

Ondertussen dus alles weer in elkaar gezet en zelfs me remlicht gefixt. Ik dacht eindelijk aan het visuele gedeelte te kunnen beginnen....

En toen ging het mis op een ritje van minder dan 1km. Hij gaf kuren, maar gewoon verder gereden naar de supermarkt.

Na hem rijdend weggezet hebben en dat verdraaide sinterklaaspapier van 40 cent gekocht te hebben wou ik naar huis rijden. En deed hij het niet meer.

Hij gaf nog wel nabranders in de uitlaat heel af en toe dus waarschijnlijk is me hpi vliegwiel wat opgeschoven waardoor de timing totaal verkeerd staat. (al 3x gebeurt ofzo)

Maar wat mij de grootste zorgen baart is dat de compressie compleet verdwenen is. Ik vrees dus dat zuiger nummer 2 een goner is. Waarschijnlijk was de cilinder te ver beschadigd door de warmloper om nog mee te kunnen rijden.

Daarnaast heb ik opgemerkt dat er hele kleine luchtbelletjes langs me bougie komen als ik kickstart (toen had ik nog wel compressie). Dus misschien dat me kop ook naar de donder is (bougie is er nog geen 5 km geleden nieuw ingegaan)

Wat ik ook nog niet gecontroleerd heb is of me thermostaat uberhaupt nog werkt. Mischien dat hij daarom wel zo warm wordt en warmlopers krijgt. Maar toch raar dat het op zo'n kort ritje terwijl die nog geen eens warm heeft kunnen rijden gebeurt terwijl ik er al langer op heb gereden zonder problemen.

en gezien ik mengsmering in de tank heb zitten terwijl de oliepomp ook nog functioneert kan het daar ook niet aan liggen (ik smeer nieuwe zuigers eerste tank dubbel)
Geplaatst: 13-12-2012 22:51

Vooruit dromen
De discussie is al veel te vaak op brommerforum voorbij gekomen, maar toch hoop ik het ooit te proberen: Een turbo/supercharger voor een tweetakt.

Na wat ronddolen op het internet ben ik vandaag (weer) bij de buddfab am6 streamliner uitgekomen. prachtig ding is dat, maar wat ik nu voor het eerst las is dat er een versie gebouwd is met turbo (was wel te instabiel om op de recordpoging te gebruiken)

Toen ik het ontwerp zag was ik gelijk weer verkocht. Na weer wat verder zoeken over 2 takt turbo's kwam ik terecht bij de zweedse hobbyisten http://www.elsberg-tuning.dk Deze jongens hebben compleet onderzocht welke pompen zo geschikt zijn om op kleine motoren (50-250cc) te monteren. Hier staat zat interessants tussen. Zoals deze supercharger ontwikkelt voor de Honda monkey 50cc (dus ook prima geschikt voor 100cc 2 takt)

http://www.youtube.com/watch?v=HzKl4gpYK3o

Dit prototype bestaat pas sinds oktober en naar manieren voor massa productie wordt nog gezocht.

Ook wordt er beweert dat Daytona al sind 2011 een supercharger heeft voor de honda monkey

Na nog verder bladeren kwam ik op de site terecht van

http://www.mbe-motorsports.com

Deze jongens verkopen het origineel en een chinese kopie voor kleine motoren (50-250cc)
op de website:
http://www.chinese-p..._fuel_injection.html
Het origineel kost slechts *kuch* 1000 dollar, maar voor 289 CAD heb je al het chinese kopie.

gecombineerd met jawel inbouw injectie. Helaas wel gemaakt voor 4 takt motoren, maar ook geschikt voor 2 cilinders. En volgens de instructie zeer makkelijk af/in te stellen. Dus misschien ook wel om te bouwen tot 2 takt. of anders de ecu "foppen" en de signalen van 2 cilinders naar 1 cilinder doorsturen.

Helaas ben ik bang dat het totaal plaatje +/- 600 euro gaat kosten. En dat voor iets wat zeeeeeer experimenteel is, met weinig kans van slagen. Soms ben ik bang moeten dingen maar dromen blijven....
Geplaatst: 9-2-2013 20:13

Alles gerepareerd
Na een tijdje geld bij mekaar sprokkelen heb ik nu een nieuwe malossi overmaatszuiger gekocht. En de cilinder laten honen bij de lokale motorboer. Hij zit nu weer in mekaar. En rijdt.

Maar na vast te stellen dat sproeier 130-250 allemaal te arm is nu maar op zoek naar plaatsten waar die valse lucht trekt.Zeker gezien sproeier 160-250 nagenoeg hetzelfde resultaat gaf Het te arme mengsel zal ook zeer waarschijnlijk de schuldige zijn van de warmlopers.

De carburateur leek niet goed aan te sluiten op het spruitstuk. Bij gebrek aan geduld een melkpak dubbelgevouwen en hier een pakking van gemaakt. Helaas mocht dit niet baten.

Het laatste waar het nog aan zou kunnen liggen naar mijn inzicht is een weigerend membraam. Binnenkort ga ik deze vervangen voor 1ntje waarvan ik weet dat hij wel werkt.

Ondertussen ook de knoop doorgehakt over wat ik met de staart doe. Ik heb voor 30 euro een honda rs125 zitje via marktplaats op de kop getikt. Deze ga ik pas maken op de brommer (niet andersom).

Zeer waarschijnlijk ga ik hierin op originele manier de achterlichten in verwerken. Foto's en fotosoeps zullen nog volgen.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved