| Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
| Meer informatie: |
| In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
|
Overzicht
|
| Eigenaar voertuig |
thijs-tussengas |
| Soort voertuig |
Bromfiets  |
| Merk voertuig |
Sparta |
| Type voertuig |
GG-50 |
| Kleur |
Groen |
| Bouwjaar |
1963 |
| Status voertuig |
Momenteel in bezit |
| Opgegeven max. vermogen |
2 pk / 1 kW |
| Opgegeven max. snelheid |
60 km/h |
Omschrijving
Alle sparta's met G 50 in de aanduiding hebben een JLO G-50 motor.
De 2e letter zegt iets over het bouwjaar. GA=1957, GB=1958, GC=1959 enz. Het zijn allemaal schakelbakken en allemaal geleverd in 3 uitvoeringen; Tour (2 bak), Sport(2 of 3 bak) en Grand Sport (3 bak).
Deze brommers werden niet gespoten, maar gedompeld, ieder jaar heeft zijn eigen kleur (afhankelijk van 't verfbad). De GS kon in kleuren geleverd worden.
|
|
Specificaties
|
| Cilinder |
JLO G-50-B/2 met ovale cilinder |
| Cilinder (extra gegevens) |
"B" staat voor belgisch, ruimere spoelpoorten dan NL versie. koude compressie 1:6.5 |
| Carburateur / brandstof |
Bing 1/12/121 benzine RON min.= 80 |
| Sproeier |
naaldsproeier 2.12 hoofdsproeier 61 |
| Tandwiel verhouding |
13:28 |
| Uitlaat |
JLO orgineel |
| Uitlaatdemper |
"sigaar" |
| Luchtfilter |
bing |
| Velgen |
19" 3-punts gespaakt |
| Banden |
achter 19" x 2.5 voor 19"x 2.25 |
|
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Alle 3 uitvoeringen hebben dezelfde rijwiel-basis. Maar de Tour had een zweefzadel,pakkendragertje, en een kleinere tank, de Sport een buddy-seat en een grotere platte tank, en de Grand-sport had daarbij kleinere, sportievere spatborden, een cockpitje, standaard 3 bak en was luxer uitgevoerd. Snelheidsmeter en km-teller was op al deze modellen standaard.
|
Gadgets / bijzonderheden
De "Tour" kon als "bodebrommer" geleverd worden. Dit als opvolger van de transportbrommers die Sparta slecht kort in productie had. Dit is een bode-brommer. Identiek aan de Tour maar nu met zijstandaard, vergrote pakkendrager, en een bakkersmand. Met 60 km/u en soms iets sneller, was dit in 1963 een snelle bode.
|
|