Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Voertuig - Sparta GG-50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 572 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Meer informatie:
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen.
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken.
  Overzicht
Eigenaar voertuig thijs-tussengas
Soort voertuig Bromfiets
Merk voertuig Sparta
Type voertuig GG-50
Kleur Groen
Bouwjaar 1963
Status voertuig Momenteel in bezit
Opgegeven max. vermogen 2 pk / 1 kW
Opgegeven max. snelheid 60 km/h
Omschrijving
Alle sparta's met G 50 in de aanduiding hebben een JLO G-50 motor.
De 2e letter zegt iets over het bouwjaar. GA=1957, GB=1958, GC=1959 enz. Het zijn allemaal schakelbakken en allemaal geleverd in 3 uitvoeringen; Tour (2 bak), Sport(2 of 3 bak) en Grand Sport (3 bak).
Deze brommers werden niet gespoten, maar gedompeld, ieder jaar heeft zijn eigen kleur (afhankelijk van 't verfbad). De GS kon in kleuren geleverd worden.


  Specificaties
Cilinder JLO G-50-B/2 met ovale cilinder
Cilinder (extra gegevens) "B" staat voor belgisch, ruimere spoelpoorten dan NL versie. koude compressie 1:6.5
Carburateur / brandstof Bing 1/12/121 benzine RON min.= 80
Sproeier naaldsproeier 2.12 hoofdsproeier 61
Tandwiel verhouding 13:28
Uitlaat JLO orgineel
Uitlaatdemper "sigaar"
Luchtfilter bing
Velgen 19" 3-punts gespaakt
Banden achter 19" x 2.5 voor 19"x 2.25

  Overige gegevens
Uiterlijk
Alle 3 uitvoeringen hebben dezelfde rijwiel-basis. Maar de Tour had een zweefzadel,pakkendragertje, en een kleinere tank, de Sport een buddy-seat en een grotere platte tank, en de Grand-sport had daarbij kleinere, sportievere spatborden, een cockpitje, standaard 3 bak en was luxer uitgevoerd. Snelheidsmeter en km-teller was op al deze modellen standaard.
Gadgets / bijzonderheden
De "Tour" kon als "bodebrommer" geleverd worden. Dit als opvolger van de transportbrommers die Sparta slecht kort in productie had. Dit is een bode-brommer. Identiek aan de Tour maar nu met zijstandaard, vergrote pakkendrager, en een bakkersmand. Met 60 km/u en soms iets sneller, was dit in 1963 een snelle bode.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved