Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Gallery bij voertuig: |
Honda MB van hggf |
20-3-2009 18:55 uur |
24 afbeeldingen |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
hggf |
Soort voertuig |
Bromfiets  |
Merk voertuig |
Honda |
Type voertuig |
MB |
Kleur |
Rood |
Bouwjaar |
1983 |
Status voertuig |
Niet meer in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
90 km/h |
Omschrijving
Topsnelheid 90 km/uur op de teller.
volgens mij is alles (motorische) standaard op de cilinder en uitlaat na.
|
Specificaties
|
Cilinder |
50CC Snel |
Carburateur / brandstof |
12Mm Keihin |
Sproeier |
75 |
Tandwiel verhouding |
12/45 |
Uitlaat |
Standaart snel |
Uitlaatdemper |
Origineel |
Luchtfilter |
stnd. |
Velgen |
mbx |
Banden |
Vee rubber, 2.50 - 18 voor, Metzeler Perfect ME 77 3.00 achter |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
[x]=gedaan
[ ]=nog niet gedaan
[x] nieuw achterlicht (2 kleine).
[ ] spuiten, groen met zilvere streep.
[x] bedrading vernieuwen, van wat er nu in zit klopt geen zak van.
[x] ombouwen naar 12 Volt.
[ ] misschien 70 cc
[x] Bos uitlaat
|
Gadgets / bijzonderheden
Bedrading vernieuwd, met spanningsregelaar ertussen, dus nu geen problemen meer met doorbrandende lampjes.
Kwam er trouwens achter toen ik er een nieuw lampje in mijn koplamp deed dat ik een blauw lampje had gekocht!
Voorvork keringen, voorvork olie, tandwielen en ketting vervangen. Gelijk ook het hart van mijn remschijf mat zwart gespoten.
Kwam er ook achter toen ik mijn achter tandwiel ging vervangen dat de wiellagers van mijn achterwiel een beetje moe waren, meteen ook laten vervangen.
Na het vervangen van de lagers kwam ik er achter dat de lagerhuizen uitgesleten waren, toen maar een nieuw achterwiel bij motoimport besteld. Nu heb ik weer een perfect wiel met een goede band en lagers.
Blok volledig laten reviseren. Cilinder laten opboren en honen en er een nieuwe zuiger in gestopt. Zit nu alleen nog een ratel in het blok, geen idee waar het vandaan komt.
Nieuw blok van de man gekregen die hem had gereviseerd. Nu doet hij het weer perfect, geen geratel meer.
|
|