Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Voertuig - Honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 815 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Gallery bij voertuig:
Naam gallery Honda MB van hggf
Datum gallery 20-3-2009 18:55 uur
Aantal afbeeldingen 24 afbeeldingen
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig.
Klik hier om de gallery te openen.
Meer informatie:
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen.
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken.
  Overzicht
Eigenaar voertuig hggf
Soort voertuig Bromfiets
Merk voertuig Honda
Type voertuig MB
Kleur Rood
Bouwjaar 1983
Status voertuig Niet meer in bezit
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid 90 km/h
Omschrijving
Topsnelheid 90 km/uur op de teller.

volgens mij is alles (motorische) standaard op de cilinder en uitlaat na.


  Specificaties
Cilinder 50CC Snel
Carburateur / brandstof 12Mm Keihin
Sproeier 75
Tandwiel verhouding 12/45
Uitlaat Standaart snel
Uitlaatdemper Origineel
Luchtfilter stnd.
Velgen mbx
Banden Vee rubber, 2.50 - 18 voor, Metzeler Perfect ME 77 3.00 achter

  Overige gegevens
Uiterlijk
[x]=gedaan
[ ]=nog niet gedaan

[x] nieuw achterlicht (2 kleine).
[ ] spuiten, groen met zilvere streep.
[x] bedrading vernieuwen, van wat er nu in zit klopt geen zak van.
[x] ombouwen naar 12 Volt.
[ ] misschien 70 cc
[x] Bos uitlaat

Gadgets / bijzonderheden
Bedrading vernieuwd, met spanningsregelaar ertussen, dus nu geen problemen meer met doorbrandende lampjes.
Kwam er trouwens achter toen ik er een nieuw lampje in mijn koplamp deed dat ik een blauw lampje had gekocht!

Voorvork keringen, voorvork olie, tandwielen en ketting vervangen. Gelijk ook het hart van mijn remschijf mat zwart gespoten.
Kwam er ook achter toen ik mijn achter tandwiel ging vervangen dat de wiellagers van mijn achterwiel een beetje moe waren, meteen ook laten vervangen.

Na het vervangen van de lagers kwam ik er achter dat de lagerhuizen uitgesleten waren, toen maar een nieuw achterwiel bij motoimport besteld. Nu heb ik weer een perfect wiel met een goede band en lagers.

Blok volledig laten reviseren. Cilinder laten opboren en honen en er een nieuwe zuiger in gestopt. Zit nu alleen nog een ratel in het blok, geen idee waar het vandaan komt.

Nieuw blok van de man gekregen die hem had gereviseerd. Nu doet hij het weer perfect, geen geratel meer.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved