Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
9093 Erik_N 29-4-2003 23:14 Pro Forum 88971 68

Topicpost
Gepost door: Erik_N Gepost op: 29-4-2003 23:14
Ik zat ff te denken, aangezien ik opmaat uitlaat wil gaan maken straks, om daarvoor een RVS voorbocht te maken, omdat normaal gesproken dit gedeelte altijd als eerste roest ook. En dan eventueel een vervangbaar expansie gedeelte, dus dat je drie delen hebt zegmaar, voorbocht, expansie+stinger en demper.

Nu had ik het er dus al over met Lude, en daar komt dit dus uit:

Quote:


[22:25] Lude why are there gremlins running around?? : aangezien een rvs pijp slechte warmteeigenschappen heeft
[22:25] Erik - You're pretty, when I'm drunk...: ja
[22:25] Lude why are there gremlins running around?? : weinig warmteafgift enzo
[22:25] Lude why are there gremlins running around?? : maar wordt ook moeilijk warm
[22:25] Lude why are there gremlins running around?? : dus als hij op temp is
[22:25] Lude why are there gremlins running around?? : blijft hij op temp
[22:25] Lude why are there gremlins running around?? : lang
[22:25] Lude why are there gremlins running around?? : is goed imho


Maar ik heb dus dat verhaaltje ook gehoord, van RVS is slecht voor warmte afgifte. Maar nou vraag ik me dus af of dat in ieder geval itmaakt voor alleen voorbocht, en eventueel, wat het precies uitmaakt als je het voor het expansie gedeelte gebruikt (RVS pijp zal toch het mooist zijn).

Is het trouwens volgens jullie realistisch en haalbaar, om zo een losse voorbocht te maken, en deze dus goed op de eerste conus aante sluiten zonder (al te veel) problemen? Maargoed, in ieder geval ff weten hoe het met dat RVS zit.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved