Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
70066 Plantje 23-2-2023 12:42 Begin Forum 1712 11

Topicpost
Gepost door: Plantje Gepost op: 23-2-2023 12:42
Graag zou ik wat advies krijgen over de aanschaf van een brommer. Ik heb überhaupt nog nooit op een brommer of scooter gereden dus ben echt een complete leek. Het kriebelt de laatste tijd wel erg om een brommer aan te schaffen maar ik loop een beetje vast op mijn totale gebrek aan kennis.

Tijdens de oriëntatie op een brommer ben ik een beetje verliefd geworden op de oude Simson brommers, vooral de s50/51 modellen. Ik ben alleen een beetje bang dat dit wellicht niet de verstandigste keuze is gezien mijn gebrek aan kennis en ervaring. De brommer zou ik puur kopen als extra, om voor de leuk op rond te rijden, ik ben er niet van afhankelijk als vervoersmiddel. Het lijkt me trouwens wel leuk om me te verdiepen in het onderhoud, maar vooralsnog kan en weet ik niks op dit gebied. Ik kan denk ik wel wat mensen om hulp vragen als ik er niet uitkom maar wil niet te vaak een beroep moeten doen op anderen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een frustratie project wordt dat eindigt in de schuur.

Dan nog het punt dat ik me afvraag hoe lastig het is om op een schakelbrommer te rijden. Is dat iets dat snel went of moet ik er rekening mee houden dat dit moeilijk/niet handig is om mee te beginnen?

Kortom, denken jullie dat dit een leuke brommer is voor een beginner of is dit vragen om problemen? Ik ben benieuwd naar jullie meningen en inzichten .

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved