Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
70050 Classic Suzuki 27-12-2022 19:10 Main Forum 1510 9

Topicpost
Gepost door: Classic Suzuki Gepost op: 27-12-2022 19:10
Heb in het verleden hier goed advies gehad, dus probeer het nog een keer.

na een ongeluk gehad te hebben was ik gedwongen om geen originele onderdelen te gebruiken om mijn tsx weer rijdbaar te maken.
(wat gebleven is)set-up:
50cc cilinder met membraan en 12mm gat als aansluiting.
tandwielen standaard (weet niet precies meer waar ik dat gelezen had, maar heb daar speciaal om gevraagd bij de dealer).
standaard nederlands uitlaat (volgens mij begrenzd tot 7000)

(wat er veranderd is)Set-up:
15mm dellorto PHBG met hoofdsproeier 72
Mallosie lucht filter (bedoelt voor Vespa) maar met een goed schuimfilter erin en rubberring tussen het filter en de klem in.
Ontsteking op 2.0

kan helaas tegenwoordig geen knappe/ ongeboorde orginele luchtfilter vinden en een nieuwe carb vind ik helaas een beetje te duur voor de hobby.

het probleem(pje)

de brommer start perfect na 2x kicken als hij 2 dagen stil heeft gestaan, in de lage toeren doet hij het goed maar als ik dan eens flink door wil rijden komt hij lijkt wel gewoon niet op toeren.
Tegen wind in ga ik niet sneller dan 30 in z'n 3 of net in z'n 4 en wind mee kan ik wel doorschakelen maar lijkt dit niet veel nut te hebben omdat hij niet boven de 5000 toeren uitkomt.
dit allemaal had ik geen last van voor het ongeluk, toen kon ik makkelijk tegen wind in met 40 en met wind mee 55 rijden.

Hoop op weer een hoop tips en alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door Classic Suzuki op 27-12-2022 om 19:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Classic Suzuki op 27-12-2022 om 19:33 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved