Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69981 Age 6-4-2022 21:46 Begin Forum 1612 6

Topicpost
Gepost door: Age Gepost op: 6-4-2022 21:46
Een goedenavond allemaal!

Ik ben al een tijdje bezig met een oude yamaha die een flinke tijd stil gestaan heeft (maar waar intussen al wel een aantal kilometers mee gereden is):

Yamaha FS1 DX (1987)
Schijfremmen (DX)

Alles verliep goed totdat ik eind vorig jaar het een en ander los gehad heb om de carterpakking te vervangen (lekte olie).
Met het tegenhouden aan het vliegwiel is de onstekingspoel beschadigd.. stom :(

Ik heb geprobeerd te solderen, niet ideaal maar het lijkt gelukt te zijn.

Nu is het probleem als volgt:
Met kick starten vonkt de bougie een keer of 3 en daarna is het klaar, tot ik het na een tijdje weer probeer.

Het lijkt erop dat er toch een nieuwe spoel nodig is (ik doe meteen ook de condensator op aanraden van..)
Of is hier de bobine het probleem?
Opzich weet ik wel het een en ander maar een bougie die een paar keer vonkt en dan niks meer doet is nieuw.

--> Wat denken jullie is de spoel het probleem of iets anders?

Bonusvraag 2:
Ik heb omdat ik een beetje aan het stoeien ben een simpele spoel mee laten komen van kparts.

(https://www.k-parts.nl/ontstekingspoel-voor-yamaha-fs1-dt-rd.html)

De originele spoel (207-81312-21) die ik ga vervangen heeft 2 aparte delen en tevens komen er ook 2 draden vandaan die naar een stekker blokje lopen (geel en groene draad 2 van de 4 totaal)
De spoel die ik besteld heb is 1 geheel en heeft 2 draden een lijkt een massa en de ander is ook niet kleur gemarkeerd.
Is dit de juiste zo ja hoe kan ik deze juist monteren (welke moet geel en welke moet groen zijn)?

Zo dat was een heel verhaal, het is lastig om met zulk soort storingen progressie te boeken als je de kennis niet hebt of niemand kent in de buurt. Ik hoop dat dit forum mij verder helpt.

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Age,

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved