Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69921 thijsd123456 28-10-2021 22:18 Elektronica Forum 2906 15

Topicpost
Gepost door: thijsd123456 Gepost op: 28-10-2021 22:18
Hallo allemaal,

Mijn naam is Thijs en ik heb een Derbi Senda sm uit 2006. Ik heb een probleem met mijn brommer, maar heb geen idee hoe ik dit op kan lossen, want ik kan hier niks over vinden op het internet. Daarbij heb ik zelf erg weinig verstand van electronica.

Het probleem is als volgt: Alle electronica op mijn brommer is heel erg zwak. Als hij stationair loopt brand bvb de koplamp erg zwak en knipperen mijn knipperlichten heel zwak en onregelmatig. Ook doet de toeter het bijna niet. Wanneer ik gas geef krijgt hij weer wat meer stroom en wordt alle stroom weer wat sterker. Ook blijven de lampjes voor benzine, temperatuur en olie constant branden.

Nu komt het gekke: Wanneer ik er een nieuwe accu inzet, is alles weer helemaal goed. Alleen na ongeveer een week rijden, valt de elektriciteit ineens weer terug op zwak stroom en ben ik weer terug bij af. Wanneer ik de accu probeer op te laden met een druppellader geeft hij aan dat de accu helemaal is opgeladen.

Sorry voor het lange bericht, maar ik hoop dat ik het probleem zo een beetje goed omschreven heb. Is er iemand van jullie die dit probleem vaker heeft mee gemaakt of misschien enig idee heeft wat de oorzaak kan zijn? Alvast bedankt.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved