Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69889 Joossie_Tzr 18-7-2021 20:08 Technical Forum 1993 12

Topicpost
Gepost door: Joossie_Tzr Gepost op: 18-7-2021 20:08
Goededag.

Ik heb begin april een Yamaha TZR 50 gekocht met een am6 blok, deze liep toen goed. Hij heeft nog steeds een 50cc blok er zit alleen een andere uitlaat op.
Toen ik de brommer kocht zei de verkoper dat de brommer het alleen doet als de benzinekraan op de reservetank staat.

Vervolgens heb ik de brommer in mijn garage gezet en ben er kleine stukjes mee gaan rijden aangezien ik mijn rijbewijs nog niet heb, op een dag sloeg hij af en kreeg ik hem niet aan, toen heb ik hem zo weggezet.

Het benzine kraantje stond toen op reserve en er liep benzine uit aan de onderkant. 2 weken later ging ik het weer proberen en deed hij het niet, heb toen de bougie vervangen en andere dingen geprobeerd. Uiteindelijk na weken proberen had ik de carburateur open en schoongemaakt en deed hij het weer. Hij heeft het de afgelopen maanden gedaan maar 2 weken geleden deed hij het weer niet, toen weer bougie eruit en schoongemaakt (en weer terug gedaan natuurlijk) en carburateur schoongemaakt.

Hij deed het weer, nu vanochtend wilde ik gaan rijden en zat ik in de 1e versnelling en maakte hij veel touren en viel hij weer uit (ook bij voorgaande keren als hij uit viel maakte hij veel touren).

Nu heb ik een extra carburateur liggen en ga ik deze er binnenkort op installeren en hopen dat mijn problemen opgelost zijn.
Maar nu heb ik toch een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie er antwoorden op hebben.

- Is het slecht voor mijn brommer dat hij alleen op de reservetank rijdt? Zo ja, hoe kan ik dit verhelpen?

- Hebben jullie een goeie/handige manier om een carburateur er vanaf te halen? (Met schoonmaken draaide ik hem 90 graden en haalde de onderkant er van af, met veel moeite)

- Denken jullie dat dit probleem aan mijn carburateur ligt of aan iets ander?

Het is trouwens ook geen elektrisch probleem, dat heb ik gecheckt door een beetje benzine in mijn cilinder te doen via mijn bougie en toen starten hij. Maar viel daarna meteen weer uit, waarschijnlijk door het tekort aan benzine.

Wat ook handig is om niet te vergeten is dat de benzine die uit mijn carburateur lekt bruin achtig is en heel erg stinkt, de geur lijkt niet eens op die van benzine.

Bedankt voor het lezen van deze lap tekst en alvast bedankt voor het reageren.

M.v.g.
Joossie_TZR


Dit bericht is gewijzigd door Joossie_Tzr op 18-7-2021 om 22:36 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved