Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69878 Thomasb09 16-6-2021 17:27 Begin Forum 1489 13

Topicpost
Gepost door: Thomasb09 Gepost op: 16-6-2021 17:27
Dag allemaal.

Eerder heb ik een probleem gehad met mijn Flandria Eurolux/Futura (hartstikke simpel ding qua technische onderdelen o.a.). Dit is toen simpelweg opgelost door het vervangen van de kapotte benzinekraan. De brommer heeft altijd netjes gelopen en sindsdien nooit echt 'grote' problemen mee gehad.

NGK B6HS bougie. Bougie is zwart aan de buitenkant. Koffie/melkbruin aan de binnenkant, is soms aan de natte kant. Vonkt nog goed. Vandaag nog gereden met een nieuwe bougie. Dit leverde helaas niks op. Bougiedop is schoon.
Sproeier 48.
Carb A49A - 10 mm dia en luchtfilter, alles is schoon en heel. Lekt zeer minimaal boven vlotterbak door slecht functionerende pakking. Drijver is niet lek.
Uitlaat is aan de vieze en vooral natte (olie?) kant maar werkt prima. Vooral een zwarte uitslag (koolaanslag, ook bij uitlaatpoort). Wat eruit komt heeft een grijze/witte kleur. Mogelijk door slechte ontsteking?
Verhouding 1:50. Verder nooit problemen mee gehad.

De laatste tijd stottert de brommer veel en bij stilstaan valt ie helaas uit. De brommer valt ook na een tijd uit als hij stationair draait. Vermogen van de brommer is ook achteruit gegaan. Het is de tweede keer dat ik de kop uit elkaar heb gehaald en het een en ander schoon heb gemaakt. Zuiger(kop) is aan de zwarte kant maar niet heftig. Zo te zien zijn de zuigerringen nog in goede staat.

Wellicht kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb een aantal foto's toegevoegd. Ik waardeer alvast de hulp!

Thomas








Dit bericht is gewijzigd door Thomasb09 op 16-6-2021 om 17:35 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved