Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69826 Mhryzfazant 10-2-2021 20:33 Begin Forum 4725 67

Topicpost
Gepost door: Mhryzfazant Gepost op: 10-2-2021 20:33
Beste forumleden,
Na lang gezocht te hebben naar informatie vraag ik toch maar jullie hulp. Ik ben momenteel bezig met het opknappen van mijn mh ryz uit 2005,heb de kappen en frame opnieuw gespoten en alles weer inelkaar gezet, nu was ik alleen nog niet tevreden met mijn hele dashboard en ik had een crosskap aangeschaft dus het dashboard is nu sws te groot, dus ik wou nu graag een digitale koso km teller met indicatie lampjes en de hele mikmak, het probleem is alleen dat alles op mijn brommer op ac (wisselspanning) is aangesloten en de teller moet op gelijkspanning dus ik dacht dan kan ik er meschien een accu in bouwen, nu had ik een beetje rondgezocht en na wat zoeken las ik dat mensen wel eens de + aansluiten op de gele draad aansluiting van spannings regelaar met een diode ertussen, vervolgens de + naar het kontaktslot en de - naar het frame. Nu was mijn vraag is hier meschien een duidelijkere uitleg van hoe ik dit netjes kan doen met welke diode, en moet er nog een gelijkrichter tussen? Zijn er mesch van zoiets schema, s? Echter heb ik wel een mooie plek voor mijn accu en is mijn spannings regelaar hier geschikt voor of kan ik beter een 5 polige aanschaffe? alvast bedankt! Hier nog een schema van de situatie nu

Dit bericht is gewijzigd door Mhryzfazant op 10-2-2021 om 20:40 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved