Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69810 Brommerdude2004 4-1-2021 15:48 Begin Forum 2550 41

Topicpost
Gepost door: Brommerdude2004 Gepost op: 4-1-2021 15:48
Beste allemaal,

Ik ga aankomende zaterdag mijn eerste schakelbrommer kopen (ik ben niet normaal enthousiast haha). Het wordt een motorhispania ryz urban pro met een derbi koplamp. Alleen loopt de brommer 65 km/h. Ik wil deze graag weer terug voeren naar een snelheid tussen de 52-55, omdat mijn ouders dan blij zijn en dan hoef ik me niet druk te maken om politie. Nu zei de eigenaar dat als ik hem terug zou willen voeren, dat het verstandiger zou zijn om de twv te veranderen i.p.v een prop in de uitlaat te maken. Dit lijkt mij trouwens ook handiger, want een nieuw tandwiel er op zetten lukt me wel, maar ik zou niet weten hoe ik een prop in de uitlaat zou moeten lassen. Er zit nu een hoogtoerige yasuni uitlaat op (geen idee welk model) en heeft een twv van 13-52. Nu is mijn vraag dus welke tandwielverhouding ik moet pakken om nog wel wat trekkracht te hebben, maar dat de top naar 52-55 km/h gaat. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

PS ik heb een aantal uren rond zitten te speuren op het internet en dit forum voor informatie over twv en ik heb ook heel veel topics gevonden, maar eigenlijk geen die ongeveer hetzelfde wil en hebben als ik. Mocht ik iets over het hoofd gezien hebben; zouden jullie dan de link naar die topic hier willen plakken?
dankjewel voor de informatie alvast!
mvg Dennis

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved