Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69784 bierent 22-10-2020 22:00 Begin Forum 1054 6

Topicpost
Gepost door: bierent Gepost op: 22-10-2020 22:00
Hallo,

Ik heb een derbi senda sm x-treme uit 2005 welke voort redelijk netjes loopt en bijn aklaar is. Nu heb ik alleen een probleem met de elektro. Ik heb zelf al wat ervaring met elektra ook vanuit opleiding mmaar kom hier niet uit.

Het probleem is als volgend, zodra ik de lichtspoel gebruik loopt de brommer zwaarder. Wanneer deze licht belast is, alleen spanningsregelaar loopt deze het zwaarst. De spoelreactie van lichtw belasting. Wanneer ik de verlichting aansluit, 35watt voor, ledje achter en accu aan spanningsregelaar loopt de brommer een stuk zwaarder dan zonder elektro hij gaat vooral niet hoog in toeren. Massa aansluitingen zijn verder goed, nieuwe spanningsregelaar is hetzelfde. Wat ik zo raar vind is hoe zwaar de spoel de motor belast. Moet ik nog meet vermogen afnemen van de spoel met weerstanden of is deze niet goed meer?

Kort samengevat, brommer loopt stuk zwaarder met gebruik lichtspoel ook wanneer deze belast word met ca 40watt? Is dit normaal, is er iets kapot?

(ik zie als ik wat google ook veel dat mensen (met derbi weet niet of dat uitmaakt) hun verlichting op accu aansluiten ivm doorbranden. Ik heb een redelijke steady 12v met belasting maar hoe lukt het hun met lichtbelaste spoel te rijden?)

Groeten,
Berend

Dit bericht is gewijzigd door bierent op 22-10-2020 om 22:38 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved