Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69775 ThijmenB 1-10-2020 22:50 Elektronica Forum 3374 6

Topicpost
Gepost door: ThijmenB Gepost op: 1-10-2020 22:50
Hoi allen,
Ik heb voor een Aprilia RS50 van 2000 een temperatuursensor gekocht omdat deze er niet op zat. Ik heb met de winkel uitgebreid contact gehad over welke sensor ik moest hebben omdat ik er een moet hebben die steeds minder weerstand biedt naarmate de temperatuur hoger wordt ipv een die alleen signaal doorgeeft als een bepaalde temperatuur bereikt heeft.
Eenmaal ontvangen heb ik hem getest met heet water. Ik kon heel moeilijk weerstand meten, meestal gaf de meter geen continuïteit aan, maar af en toe lukte het wel en het leek logisch: toen hij heet was gaf hij een hele lage weerstand, toen hij wat afgekoeld was kreeg ik een veel hogere weerstand. Lijkt mij dus dat dit werkt.
Klokje van het dashboard is ook werkend: als ik de draad die naar de sensor moet lopen tegen het blok houd dan schiet de wijzer omhoog. Draadje weer van de massa af en de wijzer komt weer terug.
Probleem is: het werkt niet. Ik heb de brommer laatst 20 a 30 minuutjes rondgereden maar de wijzer blijft helemaal beneden staan. Zie ik iets over het hoofd?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved