Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69750 xDearWorld 24-6-2020 11:28 Technical Forum 1613 1

Topicpost
Gepost door: xDearWorld Gepost op: 24-6-2020 11:28
Hallo iedereen,

Mijn am6 heeft sinds kort een vreemd probleem, mijn koppeling slipt bij 6000 toeren en daarboven. Dit gebeurde nadat hij vast was gelopen, motor draaide nog wel maar wou niet rijden ook niet met koppeling in. Met een beetje duwen kreeg ik er weer beweging in en reed hij weer met een ratel/geschraap. Voorzichtig naar huis gereden. Koppelingsdeksel eraf gehaald, niks geks gezien dus weer terug geplaatst, toen was de ratel/geschraap weg. Echter bleef toen de koppeling slippen bij hoge toeren.

Koppelingskabel was gerateld dus deze vervangen, probleem niet verholpen, wel nog een poosje mee gereden en daarna naar de garage gebracht. Onderweg naar de garage was de hele koppeling ermee gestopt, koppelt en ontkoppelde niet meer.

Garage heeft de koppelingsplaten vervangen, en vertelde mij dat deze misschien nog in moesten slijten, maar hij doet gewoon weer hetzelfde als voorheen, dus boven de 6000 toeren slipt de koppeling...
Ook zeiden ze dat er wat speling op de as van de koppeling zat maar dat dit niet de oorzaak was van het slippen.

Help!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved