Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69712 Leon16 11-4-2020 1:32 Technical Forum 1566 3

Topicpost
Gepost door: Leon16 Gepost op: 11-4-2020 1:32
Hallo mensen,

Lange tijd geleden, maar hier ben ik weer.

Ik heb een Derbi GPR dimeglio met de setup als volgt:

Top Performances 80
Endurance race kruk
Polini 26mm, TP membraan
Voca 80 GPR uitlaat
Ori ontsteking
Race vonkjes

Nu is helaas helaas mijn cilinder met 126 km/h vastgelopen, eigen schuld want hij was een tijd terug al warm gelopen omdat hij te warm werd en ik geen temp sensor had op dat moment. (mijn radiateur was zeer versleten en lekte) Ik heb hem als de slimme persoon die ik ben niet laten honen maar gewoon een nieuwe zuigerveer erop geknald en ben er weer mee gaan rijden.

Nou dat was vragen om een vastloper dus, ook al werd ie niet te warm, liep die goed en had hij gewoon olie. (overigens had ik geen luchtfilter, maar was geen zand o.i.d. te bekennen)

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe cilinder, maar omdat ik er niet super vaak op rijd heb ik niet zo veel zin in nog een vastloper en wil dus het volgende vragen:

Hoe zorg ik dat ik zeker weet dat alles goed is zodat hij niet vastloopt? Ik houd de temp in de gaten, meng gewoon zelf goeie olie en kan de brommer goed afstellen. Dan kan het toch bijna niet fout gaan? Is het trouwens ook van belang om de squish te meten?

Ook vraag ik me af of het kwaad kan als de temp maar rond de 60 graden is, lijkt me iets aan de koude kant?

Ik had overigens de Airsal xtreme 80 op het oog, leek mij een goed presterende cilinder voor niet al te veel geld.

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van mijn vraag!



Dit bericht is gewijzigd door Leon16 op 11-4-2020 om 1:43 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved