Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69700 BadBert 19-3-2020 11:23 Begin Forum 7355 107

Topicpost
Gepost door: BadBert Gepost op: 19-3-2020 11:23
Nou, me hier ook even voorstellen Heb even in deze ene post alles samengevat.

Zat al op het apriliaforum, maar daar zit niet heel veel leven meer in helaas :( Ben nu ook hier aangemeld omdat ik wat meer tips wil, en ook nog wel wat onderdelen zoek.

Ik ben dus Pieter (Internetnaam is een lang verhaal )

Ik was vroeger in het bezit van een AF1 futura uit 1992:



Broekkie he? :P hahaha

deze brommer is op een oneerlijke manier van mij afgenomen, politie had hem na in beslag name (omdat hij 2 x binnen 1 maand te veel geluid maakte want hij was natuurlijk dik opgevoerd toen ) PLAT op een kar gelegd, en met spanbanden vast gelegd... ding was total-loss.... :(

Jullie kunnen begrijpen dat ik dit nooit heb kunnen verwerken
EN na heel wat jaren zoeken, heb ik er weer 1 gevonden!

Zo heb ik hem gekocht:



Het idee was om hem weer meer te maken zoals hij vroeger was.
De brommer is technisch OK, en kappen waren redelijk.
Ja her frame is rood.... maar dat laat ik zo.
Verder had hij nog geen NL kenteken, er zaten luxemburgse papieren bij. De brommer is helemaal origineel, zonder begrenzer in de uitlaat en gaat ongeveer 70. Dit even veranderd natuurlijk, en an een afspraak bij de RDW was hij goedgekeurd en staat hij nu op NL kenteken:


Toen begonnen aan alles wat ik wilde doen (wat steeds meer wordt.... haha).
Soms is het wat moeilijk, omdat onderdelen best zeldzaam zijn, en behoorlijk wat geld kosten.
Met dank aan de man waarvan ik hem gekocht heb, toch nog heel wat gevonden, veelal in Italiƫ.

wat heb ik ondertussen gedaan:

ROOSTERTJE IN DE KONT ZWART GESPOTEN:
een vorige eigenaar vond een zilver roostertje wel mooi.... ik niet, en het hoort zwart


Zoals het hoort:


----

VOORSPATBORD WIT:
Het spatbord voor was zwart... waarom? Geen idee....


Na wat spuitwerk, netjes wit:


En gemonteerd:


----

HANDVATTEN VERVANGEN DOOR DE ORIGINELE INCL GEWICHTJES:
dit zat er op (waarom?!?!):


En nu weer dit:


uiteraard aan alle 2 de kanten zo

----

BROMMER VOORZIEN VAN ORIGINEEL ZADEL IN JUISTE KLEUR:
Er zat een zwart zadel op, dit hoort niet.... dus een paars zadel gevonden


En dit natuurlijk gemonteerd:


----

RADIATOR GUARD:
De radiator guard miste ook toen ik hem kocht, kon alleen een zwarte vinden, en die dus gekocht


Wit gespoten, en gemonteerd:


Dit hielp ERG VEEL bij het koel houden van de brommer, want als ik wat langer vol gas reed, dan werd hij best warm (maar bougiekleur etc is in orde).
Nu blijft hij koel! Man van wie ik de guard kocht zei me ook dat deze ook zorgt voor het forceren van de lucht DOOR de radiateur ipv er langs, dit klopte dus Kan nu weer continu volgas rijden en de brommer blijft prima op temperatuur.

----

PUNTJE IN DE KUIP:
Onder in de punt waar de 2 kuipdelen bij elkaar komen, hoort een puntje te zitten. Dit miste ik ook, maaarrrr heb ik nog gevonden in italie:



In nieuwstaat!

En gemonteerd:


----

MONOSEATCOVER:
Ik had vroeger geen zadel achterop, maar een cover.
Die wilde ik weer hebben.....
Het zadel achterop was ook zwart, wat niet hoorde:


na HEEEEEEL lang zoeken er toch 1 gevonden!! Gloednieuw in de verpakking:

(ja hier wassie al uitgepakt)

En gemonteerd:




----

FRONT ZWART OPNIEUW GESPOTEN EN VOORZIEN VAN NIEUWE STICKER:
Front had een van de vorige eigenaren zelf een sticker op geplakt die er niet op hoorde, een andere eigenaar had die er af gehaald en was begonnen met schuren:


Ik heb dit verder geschuurd, gespoten en voorzien van sticker:


Kijk, dat is een stuk beter:


----

COCKPIT WEER ORIGINEEL:
een vorige eigenaar had de cockpit voorzien van traanplaat op het schuim, de busjes die alles op zijn plek houden zilver gespoten, en de rand van de toerenteller rood gemaakt.....
Is een beetje te zien op deze foto:


Ik heb dus alles gedemonteerd, en gespoten.
Toen zag alles er na montage weer origineel uit:


----

Nu staat de brommer er dus zo bij:







En ik ben er best trots op moet ik zeggen

Er zijn nog wel wat dingen die ik er aan wil doen:
- Paarse randen op de voorkuip opnieuw spuiten
- kont opnieuw spuiten
- snelle uitlaat monteren (want hij mag wel iets beter trekken en IETS harder. Draait nu max iets van 9k toeren ofzo).

Voor het spuiten moet ik de juiste kleurcodes zien te vinden, welke ik niet kan vinden overigens....
Dus ik vrees dat de enige optie is die ik heb, de kleur laten mengen.
Zwart heb ik wel, de stickers die op de kont gaan (zwarte deel) heb ik ook nog nieuw liggen, dus dat komt wel goed.

Ik had een uitlaat gekocht, die zou moeten passen (ik zou een RV4 blok hebben).
Helaas past deze niet, kan niet ver genoeg de cilinder in, komt aan alle 2 de kanten tegen het frame en zit klem dan.....
Dit ga ik nog samen met een maat oplossen door de voorpijp wat et verlengen.
Of iemand hier moet een goede uitlaat hebben liggen?!?!
Ik weet overigens niet zeker of de carb (luchtinlaat) onbegrensd is, maar las ook weer ergens dat dit niet heel veel doet?!

Verder zit ik er nog aan te denken om het achterlicht te verplaatsen naar achter het rooster. Dat is iets wat ik vroeger ook wilde doen, maar er niet van gekomen is.
Moet dan wel een passend achterlicht zien te vinden, want de originele is te diep om direct achter het rooster te plaatsen.....

zo.... jullie weten weer wat over mij
Ik ga hier eens rondlezen en evt nog wat vragen stellen
Dingen die dus gevraagd worden:
- kleurcodes van de lak
- evt een passende uitlaat

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved