Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69688 Tomsen 19-2-2020 9:53 Begin Forum 1415 9

Topicpost
Gepost door: Tomsen Gepost op: 19-2-2020 9:53
Ik heb een jaar of 2 geleden een Tomos Quadro gekocht e-start uit 2008 met 6700 op de teller, zag/ziet er netjes uit. Daar was niks aan opgevoerd.

Het allereerste wat ik gedaan had aan de brommer was het tandwiel 31 verwisseld voor een tandwiel 22(atw). Wat mij opviel is dat brommer lastig aanging, vaak kicken en vol gas inhouden en de brommer ging redelijk aan, daarna bleef de brommer eigenlijk wel gewoon lopen, met een atw van 22 en geen verdere aanpassingen aan de brommer loopt een Tomos ultra traag maar heeft een top die ik oké vond. Het viel me op dat er redelijk wat witte rook van de brommer afkwam, vooral als deze nog niet warm was. Ongeveer 2 jaar 2 x per maand zo mee gereden. Lekte ook wat brandstof uit de carburateur als de brommer stilstond en de benzine kraan open bleef staan.

Een week of twee geleden ben ik begonnen met het opvoeren van de brommer, wat ik heb aangeschaft en geïnstalleerd:

Tweedehands: Delorto 14/12 carburateur
Tweedehands: bullit? Uitlaat, opnieuw popnagels erin.
Nieuw: 12 mm spruitstuk (zonder begrenzing)
Nieuw: brom zuiger
Nieuw: HD kop

Daarnaast heb ik de begrenzing uit het luchtfilter gehaald en de ontsteking op bromstand gezet.

De brommer start nu vrijwel altijd met 1 x kicken en de choke erop, even gas geven en de brommer loopt.

Wilde met de 14/12 niet stationair lopen, heb daarna de oude 14/9 geïnstalleerd en de brommer liep meteen stationair.

Nu zie ik zwarte drap bij de uitlaat, bij alle popnagels. Zou dit komen omdat ik teveel 2 takt olie bij mijn brandstof heb gegooid? Ligt dit aan de uitlaat, vanwege de nieuwe popnagels?
Of is dit een kering probleem wat ik eigenlijk al vanaf het begin van de brommer aanschaf heb? Hoe kom ik hier het makkelijkste achter?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved