Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69685 ThijmenB 22-1-2020 21:54 Elektronica Forum 7596 29

Topicpost
Gepost door: ThijmenB Gepost op: 22-1-2020 21:54
Ik heb een Aprilia RS50 staan. Gekocht zonder kabelboom maar wat draadjes die de belangrijkste dingen verbindt. Ik heb dus een kabelboom gekocht en alle stekkertjes opnieuw gemaakt. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van het schema uit een service manual. Helaas werkt de boel niet naar behoren. Als ik het contact omdraai dan werkt de neutraalsensor (lampje op display gaat aan). Knipperlichten werken ook, evenals de toeter. De rest werkt helaas niet. Als ik nu de groene draad die in de gelijkrichter gaat direct aansluit aan de positieve pool van de accu dan werkt alles wel, ongeacht of het contact aan staat. Dit houdt dus alle verlichting en de startmotor in. Heeft iemand ervaring hiermee, of kan iemand meekijken wat er misschien mis mee is? Ik zal van het weekend nog een keer de stekkertjes nalopen maar ik heb die dingen al 3 keer gecontroleerd bij het in elkaar zetten.
Mvg Thijmen
PS: Ik mis een spanningsregelaar maar deze zorgt er alleen voor dat het blok spanning levert als deze draait. Startmotor zou ook moeten werken als het blok niet draait (duh) dus daar zit het probleem vast niet.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved