Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69682 Sambalsaus 9-1-2020 16:29 Begin Forum 5232 0

Topicpost
Gepost door: Sambalsaus Gepost op: 9-1-2020 16:29
Hoi, ik gebruik dit forum al een langere tijd voor al mijn brommer gerelateerde problemen, alleen nu heb ik iets waar ik nergens iets over kan vinden. Too long; didn't read onderaan.
Ik heb namelijk mijn stator moeten vervangen door een te lage weerstand over groen naar wit en heb dit gedaan door een reserve ervoor in de plaats te zetten.
Nou moest ik hier alle kabels opnieuw op solderen en heb ik gevolgd hoe de kabels er eerst opzaten. Dit werkt alleen niet.

Het probleem is dus dat de elektra lijn(geel) nu rechts van de groene kabel zit, terwijl dit normaalgesproken links van de groene kabel zit (logisch, want hier zitten de spoelen ook aan verbonden). Ook lijkt er geen continüiteit tussen dit punt en elk ander punt te zitten, blank punt lijkt me dus.
Maar ik ben net zo'n beunhaas als de vorige eigenaar en wil ik er simpel een brug tussen zetten. Kan dit?

Tl;dr,
Kan ik op mijn stator de contactpunten links en rechts van de groene kabel bruggen zonder dat ik vlammen uit de pijp mijn vliegwiel schiet?


Ook voor de duidelijkheid hier nog even:
AM6 blok, ducati ori ontsteking.
Stator = ontsteking spoel
Ontsteking loopt verder als een zonnetje.

Dit bericht is gewijzigd door Sambalsaus op 9-1-2020 om 16:35 uur.

Uurtje later en ik heb een soldeerbout kunnen lenen en 'm toch maar goed gezet. Maar ik ben nogsteeds wel benieuwd wat die 3e pin nu doet. Overigens ook benieuwd of die spoel met die contactpunten te vervangen is, ik heb namelijk nog een paar andere stators waar ik toch weer een frankensteins monster van zou kunnen fabriceren.

Dit bericht is gewijzigd door Sambalsaus op 9-1-2020 om 17:25 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved