Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69652 StijnGjaltema50 11-10-2019 22:26 Begin Forum 2316 18

Topicpost
Gepost door: StijnGjaltema50 Gepost op: 11-10-2019 22:26
Hoi! Ik ben Stijn, ik heb onlangs een Yamaha TZR50 (2010) gekocht en heb hier nu enkele maanden op rond gereden. Echter heb ik nu een probleem:

Hij viel vorig weekend tijdens het rijden ineens uit. Hij startte niet meer en had geen compressie meer. Probleem bleek een gat in de zuiger en een zwarte bougie met allemaal hard spul (aluminium denk ik) er op. Heb vervolgens de zuiger en de bougie vervangen, de boel weer in elkaar gezet en hij deed het weer...

Maar toen, na een kwartiertje te hebben gelopen, viel hij uit. Bougie was helemaal zwart en maakte kortsluiting. Schoongemaakt en hij deed het weer... Voor een minuut ofzo. Bougie was weer zwart en vies.
Heb er toen een kleinere sproeier in gezet (want dacht dat hij verzoop) maar de bougie bleef binnen de minuut zwart worden.
Toen bleek vervolgens dat de vonk naar de zijkant ging i.p.v. naar het uiteinde van de elektrode. Daarom bougiedop doorgemeten: 4,7 kOhm en de bobine doorgemeten: +- 8 kOhm (geen idee of dit is wat het hoort te zijn). Ook maar ff het luchtfilter gecheckt: schoon genoeg. Geen idee dus wat het is.
Inmiddels vonkt hij al helemaal niet meer. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved