Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69588 bartvb2 1-5-2019 23:46 Begin Forum 1461 6

Topicpost
Gepost door: bartvb2 Gepost op: 1-5-2019 23:46
Mijn brommer: Motorhispania Furia (am6 blok) uit 2005 met 50 cc snel, hoogtoerige expansie uitlaat en 16 mm dellorto carburateur.

Op een dag reed ik naar huis en vlak voordat ik thuis was begon mijn brommer raar gedrag te vertonen: hij deed het allen goed bij vol gas en er zat opeens een vertraging tussen gas geven en vermogen krijgen. Thuis aangekomen heb ik de brommer snel weggezet omdat ik al laat voor het eten was. Een week later wou ik de brommer weer starten (alleen kickstart, geen elektrische start) maar toen deed hij het niet, het leek wel of het contact niet aanstond of de benzinekraan dicht zat. Allereerst heb ik uiteraard de bougie los gehaald die had een normale kleur en was een beetje vochtig. De bougie vonkt normaal als ik deze tegen het blok houdt. Mijn eerste gedachte ging naar de compressie, die was erg zwak dus heb ik een nieuwe zuiger geïnstalleerd, en gelijk maar de bougie vervangen voor de zekerheid (nieuwe zuiger en bougie zijn identiek aan de oude). Nou heb ik de brommer 1 maal aan de praat gekregen waarbij hij met het gas vol open op de 2000 toeren bleef en met gas dicht afsloeg (met veel lichtblauwe rook). Toen heb ik hem geprobeerd aan te rennen en als ik hem met volle kracht aanren krijg ik hem aan bij zo'n 3500 toeren (hierbij creëer ik wel een rookgordijn), als ik er daarna opspring en wegrij loopt hij normaal (en zonder rook) vanaf 6000 toeren, daaronder verlies ik kracht en slaat hij af. Nou ging mijn gedachte naar een verstopte carburateur dus heb ik de carburateur gereinigd met remreiniger en perslucht, wat niet geholpen heeft. Nu heb ik een tweedehands identieke carburateur met dezelfde sproeiermaten en ongeveer dezelfde afstelling geïnstalleerd waarna de brommer de eerste keer proberen starte en redelijk goed werkte, hij bleef met een beetje gas bijgeven stabiel lopen rond de 2000 toeren en zonder al te veel rook. Tegen de tijd dat ik mijn helm gepakt had voor een proefrit deed hij het niet meer, ook niet als ik hem aanren (hij pruttelt wel maar wil niet aan).

Ik heb geen ideeen meer waar dit probleem door veroorzaakt kan worden, dus stel ik nu jullie de vraag of jullie een mogelijke oplossing weten. Alvast bedankt!

luchttoevoer en benzinekwaliteit zijn beide goed dus daar kan het niet aan liggen.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved