Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69571 Gimly161 10-3-2019 18:20 Begin Forum 2794 24

Topicpost
Gepost door: Gimly161 Gepost op: 10-3-2019 18:20
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe aanwinst gedaan een tijdje terug, een yamaha rs 125. Lijkt op de rd maar heeft maar 1 cilinder. Nu is het zo dat wanneer de motor loopt ik een tikkend geluid hoor. Ik heb het volgende onderzocht/ondervonden:

Het membraam is nog in top staat
de zuigerveren zijn in top staat
de cilinder en zuiger zijn allebij in top staat

Op het moment dat ik met mijn hand het vliegwiel aandraai zie ik dan op het moment dat de zuiger bdp aanraakt ik de tik hoor en ook als de zuiger het odb aanraakt hoor ik ook een tik. Dus heb ik de zuiger van de drijfstang gehaald en gecontroleerd op speling op de big end lager. Maar echt GEEN speling te vinden. Vervolgens gecontroleerd op de small end lager en ik vermoed dat hier wel speling op zit, heel minimaal maar het is er denk ik wel.

de drijfstang heeft minimale speling naar links en rechts (dit is normaal geloof ik) maar dus geen axiale speling.

Ik heb opnames van praktisch alles dus ik denk dat ik het even in dropbox gooi en een map deel hier want anders weet ik niet hoe ik videos en autio opnames kan delen.

Hopelijk weten jullie wat dit kan zijn

edit: hier is de dropbox link: https://www.dropbox....0VjjenZoCxHn3ka?dl=0

Edit2' wanneer de zuiger en de cilinder zijn gedemonteerd en ik draai aan het vliegwiel hoor ik ook geen tik.
Dit bericht is gewijzigd door Gimly161 op 10-3-2019 om 18:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Gimly161 op 10-3-2019 om 19:18 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved