Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69474 robdyk 10-6-2018 22:20 Begin Forum 2219 8

Topicpost
Gepost door: robdyk Gepost op: 10-6-2018 22:20
Hoi Ik ben rob dijkhuizen, en heb vroeger nooit een Honda MB gehad. Nu wel. ben inmiddels wel wat ouder.

Nu 2 jaar geleden een MB50 uit duitsland gehaald.
Originele hm166 cilinder, originele uitlaat originele Keihin 12mm carb.

Heb een paar maanden geleden de keihin erafgehaald, want hij bleef lekken, enkreeg hem niet meer goed afgesteld.
Nu ben ik geen liefhebber van imi carburateurs, maar goed 12mm keihin zijn reteduur en bijna niet meer te vinden.
Toch maar een el-cheapo imitatie 16mm mikuni gekocht.
Zit eigenlijk een iets te grote sproeier in, maar ja hij liep redelijk. ik was er wel tevreden mee.
Sinds vorige week..De brommer start, draait stationair 20 tot 30 sec. goed. Vliegt ineens het toerental omhoog, en slaat dan af.

gaskabel gecontroleerd zit niet vast. Zuigt ook geen valse lucht aan via pakking cilinder/clinderkop of aanzuigrubber.
Waar ik aan zit te denken, is dat de krukas keering lekt.
Ik zie echter geen olie op de grond. Vroeger had ik een motor Yamaha DT400MX met soortgelijk probleem. Beide keerringen en toe was het probleem opgelost.

Of de carburateur (die vrij nieuw is overigens, maar ja het blijft imitatie troep) is de boosdoener of mogelijk een lekke krukas keerring.

Wat zijn jullie 1ste gedachten ?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved