Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69443 TheDego 4-4-2018 17:14 Begin Forum 4724 8

Topicpost
Gepost door: TheDego Gepost op: 4-4-2018 17:14
Hallo allemaal,

Welk model: Tomos standard A3 snor 25km/h (loopt rond de 40 )

Welk jaar: 2005 eerste toelating

Wanneer ontstond probleem: Na een stuk rijden

Heb je onlangs iets veranderd: het probleem was al voordat ik dit had gecheckt. (Carburateur schoongemaakt, sportluchtfilter erop, sproeier vergoot van 50 naar 52, benzinekaartje (Dachten dat die daar valse lucht aanzoog))

Setup:
Standaard cilinder (denk ik)
Puch bromkop (zegt een vriend die veel aan Puch's sleutelt)
Dellorto SHA 149P
Sproeier 52 (was 50)
Uitlaat lijkt standaard (Zonder s-bocht en stuk van de demper af)
Sportluchtfilter
NGK BPR6HS

(Ik heb geen idee of dit allemaal wel samen goed werkt. Dus als er iets raars is laat het me weten)

Heb ook al een nieuwe bougie en nieuwe tandwielen (26/33) met ketting klaarliggen om vervangen te worden

Wat is het probleem: Een paar weken geleden heb ik een 2e hands Tomos A3 gekocht. heb een kort testritje gemaakt. alles bleek in orde.

De eerste dag dat ik er mee ging rijden viel hij onderweg naar huis uit na 6 km rijden. na 1x kicken ging hij weer aan en kon ik verder rijden.

De 2e keer viel hij uit na 3 km. 1x kicken en ik kon weer door.

De 3e keer viel hij uit na 4,5. 1x kicken en hij ging weer aan. Maar na een paar honderd meter viel die weer uit. Paar keer kicken en hij deed het weer. Maar toen ik voor een stoplicht moest wachten, viel hij uit en kreeg ik hem ook niet meer aan. Dus moest ik naar huis lopen.

De 4e keer is hij na 1 km uitgevallen en kreeg hem niet meer aan.

Hierna heb ik het luchtfilter vervangen en er een grotere sproeier in gedaan. omdat ik dacht dat hij misschien te weinig brandstof kreeg.

Maar vanmiddag onderweg naar huis viel hij weer uit na ongeveer 4,5 km.

Ik vind het erg raar. Want sommige dagen rij ik zonder problemen naar mijn stage (6,5 km heen en 6,5 km weer terug)
en de andere keer valt hij 4x achter elkaar uit en krijg ik hem niet meer aan.

als de brommer uitvalt remt hij best hard. Hij stopt niet opeens maar hij rolt ook niet uit ofzo. Ook maakt hij geluid als hij uitvalt. Niet ratelend maar meer dat iets aanloopt.

Ik word er nu wel een beetje moe van omdat ik nooit weet of ik wel mijn bestemming haal.

Ik hoop dat iemand hier weet wat het probleem is. Sorry voor het lange verhaal maar ik probeer zo veel mogelijk in details uit te leggen.

Ik heb niet veel verstand van brommers dus verbeter me als ik iets raar zeg.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved