Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69406 tim641 17-1-2018 17:08 Begin Forum 2628 3

Topicpost
Gepost door: tim641 Gepost op: 17-1-2018 17:08
Ik ben recentelijk met mijn Derbi DRD naar de brommerboer geweest voor een grote beurt. Hierbij hebben ze de carburateur schoongemaakt/afgesteld en mijn brommer ontgrenst. (en nog wat andere niet motorblok gerelateerde dingen)

Nu merk ik sinds die beurt dat mijn brommer erg stottert als ik optrek vlak voor de powerband in de 1ste 2e en 3e versnelling. Verder loopt hij als ik hem koud start stationair heel hoog.

Ook heb ik soms dat als ik opschakel dat hij pas na ongeveer 1 seconde daadwerkelijk gas geeft. Dus ik doe mijn koppeling in, Schakel op, en geef gas, en dan pas na ongeveer een seconde geeft hij daadwerkelijk gas.
ook als ik in zijn 3 bijvoorbeeld terugschakel naar zijn 2 om in de powerband te komen, om snel op te trekken pakt hij hem niet (sorry voor de vage uitleg, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden).

Nu dacht ik dat hij te weinig benzine krijgt (stotteren, veel toeren stationair). Maar dat blijkt niet het geval omdat de bougie netjes koffiebruin was en er een sproeier 104 in zit.

Nu ben ik terug gegaan naar de brommerzaak, En daar zeiden ze dat het misschien aan de bobine ligt. Zijn de problemen die ik heb symptonen die wijzen op een kapotte bobine?
En maakt een eventuele nieuwe bobine nog uit welk merk ik koop, of maakt dat niet veel uit?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved