Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69370 Banis97 14-5-2017 13:31 Technical Forum 6364 3

Topicpost
Gepost door: Banis97 Gepost op: 14-5-2017 13:31
Ik weet niet of ik hier op het juiste forum zit maar ik denk dat er hier ook mensen zijn die mij zouden kunnen helpen.

Ik heb dus een honda cb400n gekocht voor 180 euro. Lang verhaal kort: Motor stond 8 jaar stil, blok is gereviseerd geweest 20000 km geleden, tank was een en al roest maar buitenkant zag er nog redelijk uit.

Wat heb ik eraan gedaan:
Sproeiers uitgeblazen.
Bougies schoongemaakt
Nieuwe accu
Luchtfilter vervangen
Brandstof filter tussen benzineslang gedaan (zeker weten)
Tank ontroest
Remklauwen schoongemaakt en nieuwe remcilinders besteld.

Hij start redelijk goed en blijft stationair ook wel lopen (7/10x) maar nu het volgende:
Er komt benzine uit de overloopslangen van de carburateurs (laten we zeggen een plasje van 10cm2 na 20 minuten) wat aan de overmatige kant is lijkt mij.

Bij het starten hoor je vaak een harde tik en valt hij ook uit. Vervolgens hoor je een geluid alsof er knikkers over de bodem van het blok rollen.

Tijdens het stationair draaien lopen de cilinder niet helemaal gelijk en af en toe lijkt het alsof er eentje een tel of wat achter loopt.

Tot slot klimt hij heel moeilijk naar hogere toeren (boven de 3000). Ik loop niet als een achterlijke gas te geven maar laat hem klimmen uiteraard (rekening houdende met dat het een oudere motor is.

Mocht iemand mij tips kunnen geven zou ik dat waarderen

P.S kleppen heb ik nog niet nagekeken/gesteld. Carbs zijn nog niet gesynchroniseerd.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved