Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69345 mrgforce 25-2-2017 15:35 Technical Forum 5008 5

Topicpost
Gepost door: mrgforce Gepost op: 25-2-2017 15:35
Beste,

Een maand geleden heb de ik de tomos uit het stof getrokken en ben weer begonnen met rijden. De tomos had hiervoor ruim half jaar (buiten) stil gestaan echter was het starten en lopen. Sinds die tijd ruim 150km+ gereden zonder problemen. (woon werkverkeer)

Totdat vorige week ik voor het eerst over moest schakelen naar de reserve tank, de brommer begon toen na een tijdje schokkerig te rijden en wilde snel uitvallen bij lage toeren/weinig gas. De dag daarna probeerde ik weg te rijden echter wilde die dit niet meer doen. (uiteraard inmiddels getankt) Als ik hem op de bok zet gaat het achterwiel draaien echter op het moment dat ik erop zit wil die niet vooruit komen (soms schokt ie alsof ie aangrijpt)

Het volgende heb ik al gedaan:
- Uitlaat eraf gehaald en gecontroleerd of de poort dicht zat. OK bevonden
- Kop eraf gehaald en visuele inspectie. OK bevonden
- Compressie zuiger getest. OK bevonden.
- Bougie vervangen. Geen verschil. (vonkt nu wel helder blauw, voorheen met audio bougie blauw/rood achtig)
- Carburateur gedemonteerd en geheel schoongemaakt(ook brandstoffilter). Geen verschil
- Brandstofslang vervangen. Geen verschil
- Luchtfilter schoongemaakt. Geen verschil
- Brandstof kraan gedemonteerd en schoongemaakt. Geen verschil

Wat wel nog waard is om te weten: De brommer is al echt oud, denk uit 2005 of eerder. (is er een manier om het bouwjaar te achterhalen?) De brommer is sinds 5 jaar in bezit en al die tijd minimaal aandacht aan besteed maar wel veel mee gereden. Het vraagteken veertje was al een tijdje stuk, dit merkt ik aan het bokken bij een stoplicht en het slecht achteruit lopen van de brommer.

Na al het bovenstaande gedaan te hebben weet ik even niet hoe nu verder voordat ik het blok open. Wellicht dat iemand mij weer in de juiste richting kan wijzen?

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 25-2-2017 om 16:52 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved