Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
69331 | Alec_B | 2-2-2017 22:16 | Technical Forum | 4436 | 15 |
Topicpost | |
Gepost door: Alec_B | Gepost op: 2-2-2017 22:16 |
Hey, Ik heb onlangs een Rieju Mrt Pro gekocht, en nu heb ik deze vandaag verzekert en de nummerplaat gemonteerd. Nu reed ik op de baan voor de eerste keer, en ik merkte tijdens het rijden dat als ik rem met mijn voorrem, dat mijn brommer schokt. Nu kan ik al een paar oorzaken uitsluiten : - Voorlager is niet versleten - Balhoofd lager is niet versleten Nu heb ik al wat opzoekwerk gedaan op het internet, en nu blijkt volgens diverse fora's door te lezen, dat dit nog een paar oorzaken zou kunnen hebben. Het stotteren zou ook veroorzaakt kunnen worden door : - Oxidatie van de remblokjes op de schijf( een klein laagje cementiet op de schijf) - Kromme schijf - Verglaasde remblokjes of zo iets Wat misschien nog wel belangrijk is voor mee te delen, is dat het haperen 1 keer per rotatie is, dit is toch hoe ik het ondervind. Nu ga ik morgen de remklauw loshalen en de blokjes opschuren, ook ga ik als dat het probleem niet oplost eens kijken of de remschijf krom is(op het zicht niet). Als er iets niet klopt in mijn denkwijze, zeg het me dan effjes. Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 2-2-2017 om 22:17 uur. |