Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69286 AM6Problemen 8-11-2016 17:20 Begin Forum 6661 2

Topicpost
Gepost door: AM6Problemen Gepost op: 8-11-2016 17:20
hallo,
Ik heb reeds een yamaha tzr volledig gereviceerd, hierbij alle juiste gereedschappen gebruikt en dit is dus goed gebeurt.
Echter toen ik het blok terugplaatste en voor het eerst weer starte, liep die even maar zodra er gas werd gegeven was het over met de pret..
-> vonk weg. toen zag ik dat er een draadje van de massa stuk/bloot lag, deze gerepareert, maar helaas nog geen vonk.

Wat doet hij nu? wanneer ik accumassa loskoppel bij het blok, springt er een mooie vonk over bij de bougie(hierbij op startmotor, enkel indrukken en niet inhouden BLOK GAAT DUS NIET ROND!) wanneer ik deze massa terugplaats doet hij helemaal niks. wel meet 50 ohm voor de bobine?

wat is er al vervangen/getest?
ik heb toevallig een dt50mx uit '08 die dezelfde organen deelt, hierbij heb ik dus de complete onsteking al eens verruilt, de spanningsregelaar omgezet en een extra massa aangelegd.
ook is de complete bobine & kabel/dop en bougie al eens verruilt met een hpi variant.
dit mocht niet baten..

Zover ik kan vinden zijn er nergens draadbreukjes, en de killswitches zijn ook naar behoren.
accu is ook volledig opgeladen(gezien deze onsteking deels over accu loopt)

ik heb alleen de cdi nog niet vervangen, gezien ik deze niet bij de hand heb, zou dit het kunnen zijn? doorgebrand door een gebrek aan massa? of toch iets anders...?

ik had al meerdere forums en berichten afgespeurd maar kon helaas niks vergelijkbaars vinden!

ik hoor het graag!

met vriendelijke groeten,
Leon

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved