Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
69209 | Joran Bloem | 21-8-2016 23:29 | Begin Forum | 6077 | 13 |
Topicpost | |
Gepost door: Joran Bloem | Gepost op: 21-8-2016 23:29 |
Hoi, Ik wilde eerst een kymco mxu 50 kopen, maar ik denk nu erover na om een schakelbrommer te kopen, aangezien schakelbrommers me leuker lijken en ik geen bagagerekken nodig heb om een beetje te toeren. Ik heb interesse in schakelbrommers van skyteam (m5 en scrambler), zipp (rs 50 pro en xt 50 pro), junak (901 rs/sport en 904), kymco k-pipe 50 (beetje zwak, maar goedkoop en makkelijk wegens automatische koppeling), en ook de gigha geox. Ik ken van al deze merken alleen maar kymco, dus heb ik geen idee wat wel of niet een goed merk is. Zijn er andere schakelbrommers waar ik echt een kijkje naar moet nemen, en welke van bovenstaande merken/modellen zijn goed? Soort schakelbrommer maakt niet echt uit. Cross, race, supermotard, maar geen gewoon retro ding. Héél soms zit er een retromodel tussen wat ik zou kopen (zie hierboven in mijn lijstje de skyteam scrambler), maar ik heb vooral interesse in de moderner uitziende schakelbrommers. Ik heb nog nooit een (schakel)brommer gereden, maar wel een schakelquad (90cc yamaha kinderquad ding met automatische koppeling), en schakelen vond ik best leuk. Twee wielen lijkt me leuker dan vier, echter ook wat gevaarlijker, maar ik heb besloten dat een tweewieler toch wat beter bij mij past. Sinds ik gewoon naar school zal blijven fietsen is een bagagerek overbodig en kan ik eigenlijk overal uit kiezen, als het maar binnen budget blijft. Voor ik een schakelbrommer zal kopen (uiteraard wanneer ik 16 ben) gaan er drie dingen gebeuren: 1) ik ga een nieuwe baan vinden en genoeg sparen om de brommer, verzekering en accesoires in een keer te betalen (zou niet al te lang moeten duren aangezien ik al best wat gespaard heb en wat dingen heb om te verkopen). 2) ik moet mijn moeder overtuigen dat ik niet dood ga als ik op een schakelbrommer stap. 3) ik ga mijn rijbewijs halen en de brommer daadwerkelijk kopen. Een nieuwe baan heb ik bijna, en het geld dus ook, eind volgende maand word ik 16, en mijn moeder overtuigen gaat nog wel een jaartje duren ![]() Alvast bedankt voor alle feedback! Dit bericht is gewijzigd door Joran Bloem op 22-8-2016 om 16:22 uur. |