Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
69058 RD50mx 21-3-2016 16:57 Elektronica Forum 12544 2

Topicpost
Gepost door: RD50mx Gepost op: 21-3-2016 16:57
Dag allen!
sinds kort ondervind ik wat probleempjes met m'n Yamaha RD-tje, hij loopt als een klokwerk, maar ik blijf maar nieuwe lampjes steken. na zo'n 3-4 km zijn zowel de koplamp (6V 25/25) en 't achterlicht al doorgebrand. de knipperlichten blijven heel.

De accu is zwaar dood, maar dat moet in principe niet uitmaken. Kickstarter all the way.

ik heb er nu een kapotte pit in heb zitten (zowel voor als achter) en het lijkt me duidelijk dat er even niet gereden wordt. als de brommer loopt, brandt het neutraallampje, zoals het hoort, tot het moment dat ik het licht aan zet. dan brand het lampje heel erg zachtjes. Zowel voor als achter is dan verder geen licht, er lijkt dus ergens wat stroom weg te gaan. nou heb ik de massa gemeten (tov het motorblok) en die was goed. (0.05 Ohm)

de Spanningsregulator (Stanley SU208Y) wordt als hoofdverdachte gezien, maar het loshalen hiervan had wel degelijk effect op hoe de knipperlichten zich gedroegen; dus er gebeurd wel wat. Van de enkelvoudige gelijkrichter is vast te stellen dat deze werkt: levert over de accu een keurige sinusoide; maar het negatieve deel is vervangen door 0.

heeft iemand nog ideƫen?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved