Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
68838 WestlandMB 26-9-2015 20:29 Technical Forum 14097 37

Topicpost
Gepost door: WestlandMB Gepost op: 26-9-2015 20:29
Voor mijn mt als crosser ben ik bezig met het afstellen van een PVL ontsteking. Helaas lukt dit niet zoals ik had verwacht.

Volgens de PVL site moet ik de volgende voorontsteking aanhouden:
- 50 ccm / 60 ccm / 80 ccm 1,4 bis 1,6 mm
- 125 ccm 1,2 bis 1,4 mm

Zelf heb ik een 110cc cilinder en had ik een voorontsteking aangehouden van circa 1,3mm. Na veel kicken en aanlopen wat echt niet te doen is met een dikke noppenband had ik de hoop opgegeven. Daarna de ontsteking op 2mm voorontsteking gezet met hetzelfde resultaat.

Een keer een klap gehoord en er kwam rook en stank uit de uitlaat. Toen las ik hier op het forum dat 'IkkeJW' de draden eens had omgewisseld die van de stator naar de cdi gaan. (http://www.brommerforum.nl/showtopic/58675)

Ditzelfde heb ik geprobeerd, en na een kick op 1,2mm voorontsteking sloeg hij even hoog in toeren en het was over met de pret. Daarna weer 2mm voorontsteking geprobeerd maar het lukte niet meer, al merk je wel af en toe iets brandstof ontsteekt, maar onvoldoende om hem te starten.


Zelf meet ik als volgt de voorontsteking uit:


Zover ik weet vind de ontsteking plaats als het streepje van de stator gelijk zit met het streepje op het vliegwiel. Dan draai ik het vliegwiel rechtsom (omdat de krukas normaal linksom gaat) en kijk ik op de micrometer die in het bougiegat bevestigd zit tot ik op 1,2 of 2,0mm vooronsteking zit. Dan draai ik het stator zodat de streepjes gelijk zitten op mijn gewenste voorontsteking.

Wat zou het probleem kunnen zijn, of doe ik toevallig iets fout?

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 26-9-2015 om 20:32 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved