Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
65845 yoeriboven 20-1-2012 15:41 Elektronica Forum 9916 16

Topicpost
Gepost door: yoeriboven Gepost op: 20-1-2012 15:41
Hallo,

Ik heb een Derbi GPR en zoals jullie weten zit hier geen kickstarter op. Wel een startmotor dus kan ik elektrisch starten. Nu is het zo dat hij de laatste tijd vaak niet start. Als ik hem 's ochtends uit de schuur haal is het starten en lopen, maar als ik 's middags (brommer staat dan buiten; vanmiddag in de zon, zelfde probleem) bij school weg wil rijden start hij niet en is het aanduwen.

Een andere keer kwam ik iemand tegen toen ik reed, heb ik met lopende motor een paar minuten met hem staan praten. Toen kwam er nog iemand aan en heb ik de motor maar uitgezet. Toen ik hem een kwartier later wou starten lukte dat niet meer en was waarschijnlijk de accu leeg.

Ik begin me hier erg aan te irriteren dat ik hem steeds moet aanduwen.

Heeft iemand een idee wat het probleem hier is? Ik heb weinig verstand van elektronica, dus kan het wel nakijken maar heb geen idee waar ik op moet letten.

In de zomer zijn er knipperlichten aan de achterkant opgekomen. De kabels daarvoor zatten onder het zitje, dus heb deze met kroonsteentjes verbonden met de draden die nog aan de lampjes zaten (vorige eigenaar had ze gewoon doorgeknipt). De lampjes hebben het ook alleen maar gedaan als ik heel langzaam (5-10 km/u) reed.
Kan dit er iets mee te maken hebben?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved