Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
65378 | Custom667 | 20-10-2011 13:24 | Main Forum | 2912 | 9 |
Topicpost | |
Gepost door: Custom667 | Gepost op: 20-10-2011 13:24 |
Hallo, Heb nu eindelijk de Zeta 50snel lopend op mijn Yamaha RD 50MX zitten. Maar er is nog wel een probleem. Ik krijg hem moeilijk afgesteld, hij heeft toch weinig kracht vind ik (ook al is ie licht vertand, 13-48) en hij stottert en hapert IN de powerband vooral als hij warm is (alsof ie een vonk overslaat) Wat heb ik allemaal al gecheckt/gedaan: - Nieuwe carburateur, model Mikuni 16 mm. - Er is GEEN valse lucht - Lopen kloten met sproeiertjes en afstellen, hij loopt het best met sproeier 100 - 102 rond, maar merk weinig verschil tussen deze 2, ook als ik met gasnaald of luchtschroef ga afstellen. Met sproeier 104 verzuipt ie. - Al een nieuwe bougie in gedaan (NGK B8HS), geeft gewoon blauwe (met beetje gele) vonk. - Nieuwe ontsteking spoel en contactpuntjes (tevens 0,35 mm. tussenafstand) - Het heeft niks met vochtigheid in de bougiedop te maken ofzo, vaak getest met droog weer. - Verschil half gas/vol gas is er niet, hij blijft haperen in powerband. Er zit een hoogtoerige Gianelli uitlaat op, maar verder onbekend welk model. Kan het misschien hier aan liggen? Of moet ik er een koudere/warmere bougie in doen, dat die bougie te heet wordt. Is namelijk ook moeilijk af te lezen, massa elektrode is wel koffiebruin, maar daaronder is het toch nog wat wit met bruin, slecht te zien. Loopt op oliepomp, ook goed afgesteld, maar misschien toch nog te veel smering? Dit bericht is gewijzigd door Custom667 op 20-10-2011 om 13:25 uur. |