Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
64340 | Raze | 24-4-2011 0:18 | Technical Forum | 2863 | 24 |
Topicpost | |
Gepost door: Raze | Gepost op: 24-4-2011 0:18 |
Ik besloot deze mooie nacht nog even een rondje te maken op mijn TSX 80cc mod (rg80 gamma blok). Ik kwam onderweg een flinke kuil tegen en maakte even een dipje (40-50kmh) niks echt hards. maar daarna kwam er een soort, raar geluid uit het blok. Soort. schavend geluid die met de toeren mee schaaft zegmaar. Als ik het geluid moet beschrijven lijkt het alsof mijn krukas tegen de karterkap aankrast, een soort trillerig schaven vibrerend geluid, met de nadruk op vibrerend. Het motorblok trilt ook lichtjes meer dan normaal. Iemand enig idee wat los kan raken/kapot kan gaan aan een RG80 gamma blok na een optater? Baal hier echt als een stekker van want zit bijna meer dan 1200E in dit project en nu na een lullig bobbeltje stuit ik alweer op behoorlijke problemen. UPDATE: Ik heb even aan het vliegwiel gedraait, en er zit heel duidelijk een speling van 3-5mm ergens in het cilinder gedeelte. Zou dit het naaldlager kunnen zijn? Het is heel duidelijk een tikkende speling, dus als ik het vliewiel heen en weer wiebel hoor ik tik, tik, tik. Zou ook de krukas kunnen zijn mischien? Maar waarom zou dat door een hobbeltje in de weg kapot gaan. Thanks. Dit bericht is gewijzigd door Raze op 24-4-2011 om 0:18 uur. Dit bericht is gewijzigd door Raze op 25-4-2011 om 11:13 uur. |