Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
63856 | Waballa | 21-2-2011 16:21 | Technical Forum | 4483 | 20 |
Topicpost | |
Gepost door: Waballa | Gepost op: 21-2-2011 16:21 |
Beste brommerforummers, Na een lange tijd vrolijk rond te hebben gereden op mijn puchje heeft hij kuren gekregen. Op het moment van spreken start de brommer (bijna) niet, maar als hij eenmaal aanslaat loopt hij helemaal perfect. Alleen stationair wil hij wel eens uitvallen waarna ik hem weer bijna niet gestart krijg. Tijdens het starten komt er geen enkel teken van leven uit de motor (geen plofjes oid), het lijkt wel of hij dan helemaal niet vonkt. Na een tijd aanfietsen wil hij soms in een keer vanuit het niets aanspringen en dan valt hij soms weer in een keer dood, maar als hij even blijft lopen dan doet hij het goed, hij trekt dan normaal op, en de topsnelheid is evenhoog als voor het probleem. De bougie vonkt helder blauw en regelmatig en is koffiebruin. de benzine stroomt goed door, en de sproeier is schoon. Hiervoor had de brommer een soortgelijk probleem, hij starte wel redelijk, maar tijdens het optrekken leek hij ontstekingen over te slaan. Eenmaal op snelheid liep hij weer perfect, stationair viel hij altijd uit. Wat heb ik al gedaan?: Ik heb de bougie, ontstekingsspoel en condensator vervangen en de contactpunten afgesteld aangezien de benzine toevoer goed leek (hiermee had hij een tijd goed gelopen). Het leek geholpen te hebben, ik heb nu geen last meer van de hapering tijdens het optrekken, maar 5 kilometer later ontstond het onderstaande probleem. Kort samengevat: Brommer geeft geen enkel teken van leven tijdens het starten, maar wil soms plots aanslaan waarna hij goed loopt. Stationair valt hij nog wel uit. Benzine toevoer lijkt goed te zijn, sproeier is schoon, bougie word nat, bougie vonkt, contactpunten zijn afgesteld, nieuwe ontstekingsspoel en condensator. Nieuwe bougiekabel en dop zijn onderweg. Lang verhaal, hopelijk kunnen jullie er iets mee, ik kom zelf zo 123 niet meer uit . ![]() EDIT: ontsteking is nu helemaal dood Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 22-2-2011 om 22:44 uur. |