Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
62910 FreakyRik 20-10-2010 1:58 Technical Forum 12267 20

Topicpost
Gepost door: FreakyRik Gepost op: 20-10-2010 1:58
Hallo mensen,

na het topic over mijn rem laatst, open ik nu een topic over het afstellen van mijn brommer, daar kan ik namelijk nog wel wat advies bij gebruiken, ook na het lezen van Keji zijn Faq, en de replies, en verdere topics.

Setup:

Airsal 50CC
Gianelli
Dellorto 17.5 PHVA
Luchtfilterbox ontgrenst

Sproeiers: 56 t/m 128

advies/hulp nodig bij:

Ik begon bij het afstellen van mijn brommer, met sproeier 120, net als in de faq, lekker hoog beginnen, de luchtschroef op 2 slagen uit, en de stationair, zo ver mogelijk in. Hij starte, liep maar zeer stotterend, en alleen met gas aan te houden. hoog in toeren komen was er dan ook niet bij.

Daarop heb ik besloten om sproeier 110 te proberen, hij liep gelijk een stuk beter, in zn vrij in toeren te krijgen, maar in versnelling nog steeds niet boven de 5000

hiertussen heb ik nog verder afgebouwd met sproeiers en
uiteindelijk ben ik aanbeland bij sproeier 100, hij rijd voor de powerband redelijk, maar trekt niet echt mooi op. ik kan in de powerband komen, door in lage versnelling, goed door te trekken, en eenmaal erin, trekt hij ook heel hard (limiet heb ik nog niet ontdekt, vanwege angst voor motorfalen, en ook omdat hij moet worden ingereden). maar met normaal optrekken, komt hij niet in de powerband, en echt nét voor de powerband zit een gebied van 500-800 toeren, daar gaat alles in slowmotion.

mijn vraag is dus, moet er toch nog een kleinere sproeier in?, om dit te verhelpen, of moet er iets anders aangepast worden. note: ik weet ook niet of hij stottert ERG hoog in toeren, wat zou indiceren dat er inderdaad een kleinere sproeier in moet, omdat ik daar niet durf te komen

Alvast bedankt voor jullie hulp

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved