Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
62568 | kenny77 | 8-9-2010 22:26 | Technical Forum | 5705 | 27 |
Topicpost | |
Gepost door: kenny77 | Gepost op: 8-9-2010 22:26 |
Ik was een tijd geleden bij Niek, hij had mij nog wat tips geven om mijn honda cilinder te verbeteren. Een ding was de uitlaat schacht, deze moet verbreed worden omdat de uitlaatpoort erg breed is en er nu een vernauwing optreed in de schacht. Foto'tje: ![]() Zoals het links zit was het van te voren (vorig jaar snel snel moeten doen, niet te veel risico lopen, bla bla) nu heb ik hem geprobeerd om de schacht wat vloeiender te laten lopen is iets beter gelukt (de rechtse poort) Maar we konden bij Niek al zien voor het optimaal te maken er niet genoeg vlees zit en dan door de wand zou worden gegaan. Hoe de rechtse poort nu is op de foto is echt het maximale wat ik kan gaan, zonder dat de wand echt te dun wordt of ik er door heen ga. Het probleem is dat er een inham is ontstaan met het gieten van de cilinder in de koelwater ruimte naast de uitlaatschacht. Lastig uit te leggen dus weer wat foto's: ![]() onder het verbindings brugje (van de boring naar het tapeind gat) zit de vernauwing. Deze: ![]() Dit draait me net de nek om, mijn uitlaatpoort loopt door in het gedeelte waar weer de verbreding ontstaat. Maar door de vernauwing, ontstaat er net een "knik" in de uitlaatschacht naar binnen toe (zoals te zien is op foto1), terwijl we deze juist het tegenovergestelde willen hebben. Hoop dat het een beetje duidelijk is, zo zonder handen en voeten te gebruiken bij het uitleggen. Nu is mijn vraag zou dit gelast kunnen worden? Dus een laspropje in de vernauwing. Ik heb het aan mijn vader gevraagd en hij zou het niet proberen vanwege de plaatst en het slechte lasbaarheid (gietijzer). Of heeft iemand ervaring met het lassen van een cilinder op een soort gelijke plaatst? En is dit wel gelukt? Of bestaat er een andere methode om dit op te lossen. Ik noem maar iets hardsolderen (geen idee of dit kan op gietijzer, dus mijn excuses als ik net iets doms zei. ![]() Of een andere spul waarmee dit kan worden opgevuld. Al betwijfel ik of dat blijft zitten ivm de hitte die daar ontstaat. Dus als iemand een idee heeft hoor ik dit graag. Of als het absoluut niet gaat, dan heb ik maar pech kom ik ook wel overheen. ![]() Bij het opzoeken werd mij het ook niet geheel duidelijk, aangezien de een zei dat het prima moest gaan en een ander weer niet. Nu weet ik dat hier ook mensen zitten met geruime kennis van zaken en ik hoop dat ik zo weer iets wijzer wordt. Graag dan ook alleen reageren als je het weet, anders wordt dit het zoveelste wellis nietes topic. ![]() Alvast bedankt voor de moeite ![]() |