Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
61523 | Para24 | 5-5-2010 16:57 | Technical Forum | 4761 | 20 |
Topicpost | |
Gepost door: Para24 | Gepost op: 5-5-2010 16:57 |
Sommigen van jullie weten misschien dat mijn zuiger een tijdje geleden is gebroken. Er zaten geen krassen in mijn cilinder, alleen was deze wel wat oud. Toen heb ik mijn zuiger vervanen, maar toen ik deze aan het vervangen was braken de twee nieuwe zuigerveren. Dus heb ik de oude er maar weer op gezet. Nu heb ik er een tijdje mee gereden. Ik heb mijn zuiger iets ingereden, 100km ofzo. Daar heb ik dus een tijdje mee gereden. Nog geen maand overigens. En toen opeens liep m'n brommer niet goed meer. Thuis opgengehaald, en bleek dat de zuiger was beschadigd maar deze keer ook echt diepe krassen in de cilinder. Nu is mij het volgende opgevallen aan de brommer. Er is iets vreemds met de koeling. Ik heb waterkoeling, en de radiateur zit gewoon vol met koelvloeistof. Maar ik heb naast mijn oliereservoir een soort reservoir waar ook koelvloeistof in zit. Volgens mijn vader is dit extra voor als m'n brommer té warm wordt. Deze heb ik een paar keer bijgevuld, maar loopt na enkele minuten rijden weer leeg. Alleen zie ik het nergens lekken. Even kort samengevat: - Zuiger was gebroken (waarschijnlijk omdat deze gewoon te oud was), toen nieuw zuiger er in gezet met oude zuigerveren. - Er is iets raars met de koeling. Brommer word volgens iemand anders ook erg snel extreem warm. Maar ik heb er laatst wel zonder problemen 50km mee gereden. - Zelf dacht ik ook aan overtoeren, waardoor de zuiger zou kunnen zijn gekanteld. Graag hoor ik van jullie wat het probleem zou kunnen zijn. Want ik wil wel zeker weten dat dit niet meer gebeurt als ik er een nieuwe cilinder in zet. Alvast heel erg bedankt! |