Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
61399 | Tomez | 21-4-2010 18:43 | Begin Forum | 8278 | 34 |
Topicpost | |
Gepost door: Tomez | Gepost op: 21-4-2010 18:43 |
Het is al weer een tijd terug dat ik de cilinder van mijn RD heb vervangen voor een exemplaar dat ik voor 50 ยค + nog een heleboel andere onderdelen heb kunnen scoren. Ik had m vervangen niet zozeer dat mn oude kapot was, maar meer omdat die er niet meer uitzag... Had gecheckt of de spoelpoorten enzovoort overeen kwamen en dat klopte allemaal. Hij rijd er nu ook prima mee. Toch was de cilinder iets anders dan die ik eerst had, de koelribben zijn namelijk iets kleiner en de inlaatpoort heeft geen spijltje ertussen (mijn zuiger nog wel, dus daar schiet ik niet zoveel mee op natuurlijk...) De oude was een 2l4 49cc en de nieuwe een 353 49cc. De cilinder past gewoon (klopt ook aangezien de RDm, RDmx, DT, en DTmx allemaal dezelfde blokken hebben als het goed is) maar ik ben altijd nieuwsgierig gebleven naar voor wel type de cilinder nou echt is! ![]() En zou het beter zijn als ik ook een zuiger zonder zo'n spijltje zou zoeken voor erin? Of zal het verschil nauwelijks merkbaar zijn? Beide cilinders links 2l4 (mijn oude dus) en rechts de 353: ![]() Poorten 2l4: ![]() Poorten 353: ![]() Zijkanten: ![]() Inlaat 2l4: ![]() Inlaat 353: ![]() 353 Op mn blok: ![]() ![]() Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 21-4-2010 om 18:44 uur. |