Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
60755 Maeddy 2-3-2010 14:58 Technical Forum 3900 32

Topicpost
Gepost door: Maeddy Gepost op: 2-3-2010 14:58
Heren (& dames?),

Nu dat ik mijn brommer helemaal zomerklaar heb gemaakt, en hij er echt spik en span uitziet (jaja, 75 euro aan nieuwe boutjes, en nog een onmeunige hoop geld) ben ik eigenlijk klaar. Nu jeukt het mij om mijn blok te reviseren. Er zit namelijk een suizend geluid in mijn lagers. Van het zomer zou ik graag zorgeloos willen rijden. Ik wilde dit al eerder doen, maar de financiering en het tijdgebrek deden mij de das om.

Als ik toch ga reviseren doe ik het in een keer goed, en wil ik eigenlijk alleen de carters, koppeling en versnellingsbak houden. De krukas, cilinder en zuiger, lagers, keerringen, koppelingsveren en pakkingen wilde ik vervangen.

Ik moet daarom verschillende dingen aanschaffen. Ik dacht hierbij aan een leuke 50cc pretcilinder (a 160E) en een krukas (a 65-80E). Suggesties stel ik op prijs. Ik blijf wel rijden met mijn leovinci v6 uitlaat, en standaard inlaatset.

Nu heb ik hier een aantal vragen over, om de situatie voor mezelf wat duidelijker te maken.

1. Is het reviseren goed zelf te doen? Ik werk zelf in een motordemontage bedrijf als bijbaan, en versnellingsbakken en dergelijke zijn mij niet vreemd. SP1 en CBR 900rr bijvoorbeeld.

2. Ik wil mijn oliepomp bewaren, omdat ik anders bij elke tankbeurt 30 muntjes in een gare pomp moet gooien. Werkt een oliepomp goed op een 50cc pretcilindertje?

3. Moet de carterbegrenzing eruit gehaald worden voor een vervangende cilinder, of kan die blijven zitten omdat ik toch weer voor 50cc ga?

4. Wat voor cilinder en krukas raden jullie aan? Eventuele suggesties over andere dingen zijn altijd welkom.

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden,

Alvast bedankt!

Mathys

P.S. De brommer betreft een tzr van 2006 met am6 blok, standaard cilinder met grote uitlaatpoort (ik denk zelf niet origineel), Standaard inlaatset en carburatie en een leovinic v6 uitlaat. De vertanding is 12-46.




Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 2-3-2010 om 15:20 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved