Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
60231 | skip | 20-1-2010 21:21 | Technical Forum | 2049 | 4 |
Topicpost | |
Gepost door: skip | Gepost op: 20-1-2010 21:21 |
Heren en dames, Ik ben bezig met een Aprilia SR50 R Factory uit 2006 voor een kennis. Hij reed, had plotseling geen vermogen meer, bleef 30 rijden ofzo en de volgende dag deed ie t helemaal niet meer. We kwamen er al snel achter dat de ontsteking een paar vonken gaf en dan ineens niets meer deed, ben toen de bedrading na gaan kijken. De dunne rode (+)draad van de accu was niet aangesloten omdat de zekering telkens klapte, heb dat dus uitgezocht en vond n volledig geoxideerde stekker op de spanningsregelaar die verpulverde toen ik m aanraakte. Na het vervangen van de stekker was dit probleem verholpen, de verlichting, toeter en zelfs startmotor(deed t tot die tijd helemaal niet) doen het weer maar de ontsteking doet nog steeds raar. Hij loopt 10sec en valt uit, start m opnieuw en hetzelfde verhaal. Heb toen de bobine/CDI unit vervangen, geen verschil dus de oude er maar weer op. Heb r nu een bougietester uit t jaar kruik opgezet zodat je de vonk kunt zien terwijl de motor loopt en je ziet de vonk steeds kleiner worden. Als je gas geeft en dus meer toeren maakt(duh) word ie wel sterker maar valt nog steeds op n bepaald moment helemaal weg..al geef je geen gas is t helemaal bagger want dan houd ie r meteen mee op. Ik ben nu 3 dagen bezig en word r n beetje simpel van ![]() ![]() Nu de vraag ![]() ![]() Ik hoop snel een reactie te krijgen( over n dag of 3 als jullie uitgelezen zijn, sorry) Voor snelle reacties is mijn e-mail adres jerwij@ hotmail.com Bedankt alvast!! P.S. Waar kan ik het bedradingsschema en mogelijk wat foto's submitten..? |