Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
59988 Terence 26-12-2009 18:27 Begin Forum 19616 22

Topicpost
Gepost door: Terence Gepost op: 26-12-2009 18:27
Goedendag!


De laatste week heb ik last van mijn Tomos die steeds afslaat. Dit probleem is pas ontstaan en ik heb hem naar een brommerzaak gebracht voor reparatie. De zaak in kwestie is Van Woerden Tweewielers op de Theresiastraat bij Den Haag.

Het afslaan gebeurt alleen tijdens het rijden. Opstarten lukt wel, maar na 500-1KM slaat ie af (alsof de benzine op is) en rolt ie uit. Dit gaat soms, maar niet altijd, gepaard met een vrij harde luchtstoot uit de uitlaat. Als de motor loopt gaat er volgens mij de uitlaatgassen er normaal uit. De Tomos start wel nadat ie uitvalt, maar dan begint het weer van voor af aan.

Tomos is bijna helemaal origineel, maar er is sinds ~6 maanden een nieuwe uitlaat eronder (http://www.tomosforum.nl/uploads/images/images%20/onderdelen/techno_reserve.jpg) om hem wat meer pit te geven. Hij rijd nu ~35. Ik heb hier geen problemen mee gehad tot aan vorige week. Ik ben hierop 2 keer naar de brommerzaak gegaan. De monteur er de eerste keer een nieuwe bougie erop gezet, sproeier vervangen, een lek in de uitlaat gemaakt en de carburateur afgesteld als het goed is. Toch viel hij nog steeds uit. Na het tweede rondje bij de zaak heeft be brommerboer de tank schoongemaakt. Jammer genoeg heeft dit het probleem niet opgelost, maar er wel voor gezorgd dat hij iets verder rijd dan voorheen voordat hij uitvalt en dat hij nu wel weer start na het uitvallen.


Voordat ik hem voor de eerste keer naar de zaak bracht, dacht ik dat de motor eerst warm moest zijn. Dus bracht ik hem naar binnen voor de nacht. Dit zorgde enigzins dat hij niet meer uitviel. Maar zodra ik hem even een half uurtje uit zette buiten, viel hij weer uit na een stukje rijden. Nu maakt het niks meer uit en slaat hij even snel af.


Volgens de monteur is het een combinatie van een grote uitlaat onder een klein Tomosje en de vorst dat hier voor zorgt. Toch wil ik wel graag eerst alle opties zien om te kijken of het misschien aan iets anders ligt.

Ik ben erg gelimiteerd in mijn Tomos kennis, en ben niet technisch ingesteld. Als het erg simpel op te lossen valt dan geef ik er een draai aan. Anders kan ik dit aankaarten bij een brommerboer zodat hij het beter begrijpt in plaats van dat ik het alleen uitleg

Met vriendelijke groet,
Terry.



Dit bericht is gewijzigd door Terence op 26-12-2009 om 18:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Terence op 26-12-2009 om 18:31 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved