Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
57764 | sjim | 19-7-2009 14:32 | Technical Forum | 2716 | 29 |
Topicpost | |
Gepost door: sjim | Gepost op: 19-7-2009 14:32 |
Mijn brommer heeft een tijdje als een zonnetje gereden, totdat de ontsteking het begaf. Nou meestal niet zo'n probleem, even ontsteking vervangen en klaar. Zo gezegd zo gedaan en hinghinghinghing! hij deed het weer hoor. Dit heeft hij zo'n week volgehouden, waarna hij 1x enorm begon te stotteren, maar zegmaar de 'ontstekingsstotter'. Was er al bijna dus toen nog 500m met een zoot gestotter a la 10km/u doorgereden. Daar op mn werk laten staan en de volgende ochtend (had nachtdienst) weer aan proberen te krijgen en hinghinghing, wederom deed hij het weer! Toen thuis maar is bedacht om de carb schoon te schrobben omdat dat misschien ook wel een beetje het probleem was. Nou na die actie heb ik denk ik 15km kunnen rijden en toen wéér dezelfde ontstekingsstotter waarna BLUHHHH hij compleet tot stilstand kwam. Toen op vakantie.... Nu weer terug en hij rijd nu wel, maar heeeel erg sloom en toeren blijven super hangen, moet altijd gas blijven geven en dan zelfs wilt ie soms wel naar zn 2 kunnen, en soms niet. Grondplaat niet aangeraakt dus timing moet goed zijn (ook omdat ie wel helemaal goed heeft gereden met de nieuwe ontsteking) ook de carb verder niet versteld qua schroeven ofzo maar die kunnen niet zo'n ontstekingsstotter geven (sorry voor mn woordgebruik maar geen id wat het is haha). Het enige wat mij nog rest te zeggen is dat hij ook enorm tiktiktik't aan de rechterkant van mn am6 blok (lijkt) als ik m aanren. Het lijken net vonken maar totaal op de verkeerde plek en die dus in t wilde weg vonken met zo'n raar ehh, tsja vonkengeluid. Nou een waslijst maar ik hoop dat iemand zegt JA DUHHHH SLIMBO, gewoon even dit veranderen oid ![]() alvast van harte p.s.: brommer heeft ducati onsteking + vliegwiel etc. - am6 blok 50cc - 16mm carb + metrakit uitlaat. Niet dat die laatste dingen wat uitmaken dacht ik zo.... Dit bericht is gewijzigd door sjim op 19-7-2009 om 14:34 uur. |