Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
56520 gekke henkie 11-5-2009 19:52 Main Forum 3851 46

Topicpost
Gepost door: gekke henkie Gepost op: 11-5-2009 19:52
Vanmiddag werd ik aangehouden op de brommer van mijn vriendin, (MTX-sh) en moest ik mee naar de rollerbank op het bureau... De brommer loopt normaal 65km/h op de teller, bij ong. 8000 rpm.

Ik kom daar aanrijden, en de eerste de beste stagiair zet m op de bank, begint de meting, en jaagt m gewoon ONBELAST in zn 4 (Bank heeft dus gewoon 0 weerstand whatsoever, software berekening mn reet!) naar de 12k toe, en houdt dit vervolgens de wettelijke 10-12 seconden vol. De brommer liep volgens de meting 79 echte km/h, wat absoluut onmogelijk is voor een standaard mtx, met alleen een proma uitlaatje, maar nou komt het: die nieuwe banken hebben geen koelsysteem, wat ervoor zorgde dat, toen hij het gas dichtdraaide, het ding gewoon vol door bleef janken, en zelfs met het contact uit, bleef hij gewoon 12k jammeren... (detonatie) uiteindelijk viel hij met een rare dreun uit.

Kentekenbewijs ingevorderd, 1 punt op mn rijbewijs, en
230ยค boete...

Hierna ben ik naar huis gelopen (uur lopen!)
Thuis aangekomenheb ik geprobeerd t ding te starten, maar zo gauw als die liep, zette ik m ook weer uit: er kwam een ongelofelijk gerammel bij de krukas vandaan, en t koelwater spoot langs mn koppakking naar buiten...
(cilinder is een 50cc GJOL voor een NSR)
Erg leuk als je bedenkt dat er 2 weken geleden een nieuwe(!) krukas in is gegaan, samen met allemaal nieuwe lagers, pakkingen en keerringen...

We zijn daarna nog teruggegaan naar het bureau (met de auto) en hebben de betreffende debiel gesproken, en die zei doodleuk (en op de meest arrogante toon die ik ooit gehoord heb) dat we maar een brief moesten sturen naar Korpsbeheer, en bonnetjes van de onderdelen moesten bewaren, maar hij gaf ons weinig kans.

Dit kan toch niet zomaar???

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved