Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
56478 FreakyRik 10-5-2009 15:21 Main Forum 9616 13

Topicpost
Gepost door: FreakyRik Gepost op: 10-5-2009 15:21
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over een scooter, niet die van mij maar die van een vriendin van mij. ze heeft namelijk laatst een baotian fosti grande retro gekocht, nieuw, alleen vanaf het begin zijn er al zeer veel problemen mee.
Kijk nu weet ik, het is een chinees en die hebben niet echt een goede reputatie dat klopt, maar ze heeft em nu al gekocht, dus hoef ik liever geen reacties van "het is een chinees, die zijn slecht" dat weet ik namelijk.

Het probleem:
het is een motorisch probleem wat echt vervelend is. elke keer als ze rijdt komen er namelijk knallen uit de uitlaat. dit wijst waarschijnlijk op dat hij niet goed afgesteld is en benzine niet goed verbrand.
ze is al meerdere keren terug geweest naar de "dealer" (dit tussen haakjes omdat ik hem dat niet echt waard vind te noemen). niet alleen voor dit probleem maar voor meerdere zoals het verliezen van de nummerplaat (brak zomaar af), het uitvallen na gestart te hebben en nog veel meer.
de laatste keer dat ze is geweest heeft hij volgens haar een schroef aangedraaid waardoor hij niet meer uitviel. dit is zeer waarschijnlijk de stationair schroef geweest. alleen nu knalt hij nog meer dan die al deed!
ze is gisteren nog een keer terug geweest, maar toen heeft die "man" (flikker) haar weer teruggestuurd met het bericht "die knallen zijn normaal dat hoort zo bij deze scooter". Nou iedere halfdooie mongool weet dat dat natuurlijk niet zo is, dus hoe durft die kerel. maarja wat was dat meisje tegen een geƫrgerde brutale verkoper. daarop is ze dus naar huis gegaan.
dit is ook weer zo'n mooi voorbeeld van die zogenaamde dealers, ze geven alleen maar om verkopen en nog eens verkopen, maar tevreden klanten ho maar!

OK nu dus de vraag (samengevat):
hebben jullie misschien een idee wat ik zelf, of wat we kunnen laten doen om de scooter af te stellen.
hebben jullie tips voor als ik het eventueel zelf voor haar zou overwegen te doen, en hoe het moet, wat aan te passen enz.

alvast bedankt voor jullie tijd en hulp

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved